وزیر دولت اصلاحات معتقد است که صلاح در این است تا یک یا چند گزینه در کنار روحانی برای حضور در انتخابات قرار بگیرند و در نهایت هم به نفع وی کنار بروند.
علی صوفی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت  در خصوص اعلام رسمی حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی و مباحث باقی مانده در مورد گزینه پوششی گفت: یکی از تصمیمات و توصیه‌ی که اصلاح‌طلبان به روحانی داشتند همین موضوع بوده است که یک گزینه پوششی و در سایه برای کمک به روحانی و در طول وی داشته باشند. گزینه در سایه نه برای رقابت بلکه برای کمک به حسن روحانی در انتخابات است. 
 
وی ادامه داد: این موضوع از قبل مورد بحث بوده و اکنون هم باحسن نیت کامل در مورد این مسئله اختلاف نظر وجود دارد. عده‌ای وجود کاندیدای دیگری در کنار روحانی را یک تهدید برای شخص روحانی می‌دانند و عده‌ای دیگر هم درست عکس این نظر را دارند. اما تصمیم نهایی اصلاح‌طلبان بر این است که در کنار روحانی، کاندیداهای دیگری هم حضور داشته باشند؛ این موضوع را مرحوم آیت الله هاشمی در گذشته با روحانی مطرح کردند و بعد از آن هم در دیداری که اخیر شورای عالی سیاست گذاری با وی داشتند این موضوع مطرح شد. 
 
صوفی با بیان اینکه خرد جمعی اصلاح‌طلبان حکم می‌کند که در کنار روحانی گزینه در سایه هم حضور داشته باشد،خاطرنشان کرد: البته این موضوع با هماهنگی روحانی و نظر وی صورت خواهد گرفت. در گذشته یک شایعاتی در خصوص رد صلاحیت و تخریب آقای روحانی مطرح بود. این مسائل اکنون کمی ضعیف شده است و با صحبتی هم که مقام معظم رهبری اخیر داشتند، به هرحال بسیاری از شایعات زمینه خود را از دست می‌دهد. برخی در حال جا انداختن این موضوع بودند که رهبری از روحانی راضی نیستند برای کاندیداتوری ، اما ایشان آب پاکی را روی دست همه ریختند و نشان داده شد که شخص رهبری کاندیداتوری روحانی را تایید می‌کنند و با وی مشکلی ندارند.  
 
وی ادامه داد: نمی‌توان تهدیدها علیه روحانی را به صفر رساند! به هرحال هر لحظه ممکن است حادثه‌ای برای روحانی رخ دهد و شرایط کاندیداتوری را از دست بدهد و این موضوع همواره برای هر شخصی محتمل است. به همین دلیل نیاز به کاندیدای در سایه پیدا می‌شود.  
 
صوفی با اشاره به اینکه حضور چند کاندیدا در کنار روحانی می‌تواند در مناظرات یک تعادل ایجاد کند، تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود در مناظرات کفه به یک سمت سنگینی نکند.اگر همه این موارد را کنار هم بگذاریم می‌بینیم که مصلحت بر این است که یک یا چند کاندیدا در کنار روحانی قرار بگیرند . 
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مهمترین مسئله، مشارکت حداکثری در انتخابات است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مردم به هیچ وجه از صندوق رای کناره‌گیری نکنند و همچنان که در سال 92 و 94 این احساس را داشتند که سرنوشت‌شان پای صندوق رای تعیین می‌شود،باید بدانند اکنون هم وضعیت همان است و تغییری نکرده است. این کاری است که باید با یک برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد و شاهد مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم. 
 
علی صوفی، ادامه داد:  هر زمان مردم پای صندوق‌های رای بیاییند ما به هدفمان می‌رسیم اما اگر مردم مشارکت نداشته باشند اوضاع به گونه‌ی دیگری خواهد بود و ما باید از این وضعیت نگران باشیم. 

صوفی با اشاره به سبد رای روحانی در انتخابات آتی ، گفت: نسبت به سال 92 که روحانی یک چهره کمتر شناخته شده بود و کشور پس از 8 سال که صدمات بسیاری را به خود دیده بود، روحانی وعده داد تا مشکلات را حل کند و البته آمد و مهمترین مشکلات موجود از جمله تهدیدات خارجی،تحریم‌ها، قطع نامه‌های شورای امنیت، ایران هراسی و رویکرد امنیتی که نسبت به ایران وجود داشت را به طور معجزه گونه‌ای برطرف کرد. عملکرد روحانی در این زمینه بسیار درخشان و قابل دفاع است. 
 
صوفی با اشاره به اینکه جذب آرا خاکستری به این بستگی دارد که ستادهای انتخاباتی چگونه با مردم ارتباط برقرار می‌کنند، یادآورد شد: روحانی هم باید برای این امر بتواند ضعف‌های که وجود دارد را با صحبت‌ها و برنامه‌های که اعلام می‌کند اعتماد مردم را به خود جلب کند. عملکرد روحانی قابل دفاع است اما اینکه برای مردم قابل قبول باشد یا خیر موضوع دیگری است. 
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه برای انتخابات ریاست‌جمهوری همه اصلاح‌طلبان یک دست و یک صدا هستند، خاطرنشان کرد: در انتخابات شوراها است که تاکنون بحثی نشده و کاندیداها هم مشخص نشده‌اند. شورای عالی سیاست‌‎گذاری محور است و انتظار این است که به هر حال همه زیر این چتر فعال باشند اما اینکه در حقیقت ما می‌توانیم به این خواسته دست پیدا کنیم یا خیر، نیازمند کار و تلاش است. معتقدم باید صبر کنیم تا ثبت‌نام‌ها انجام شود و ببینیم در سبد کاندیداها چه چیزی باقی می‌ماند. طبیعتا مشخص می‌شود هر حزب و جریانی چه چیزی در سبد  دارند و آن‌ها را تحت نظر یک لیست واحد به اجماع برسانند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 591934
  • منبع: نامه نيوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.