وزیر ارتباطات گفت:‌ با توجه به اینکه حدود ۱۴۰ میلیون سیم کارت دست مردم است عملاً زمینه‌ای برای اضافه شدن اپراتور چهارم وجود ندارد.

به گزارش جماران، محمود واعظی در پاسخ به این سوال که چرا امکان ارائه تخفیف در مورد برخی خدمات اینترنتی از دو اپراتور اصلی سلب شده است؟ گفت: هیچ تخفیفی سلب نشده است. آنچه مربوط به وزارت ارتباطات و رگوراتوری ما است ما برای تعرفه‌ها سقفی را برای همه مشخص کرده‌ایم که بالاتر از این سقف نرود.

او افزود:  قرار شد زیر این سقف بسته‌های اینترنتی را تعریف کنند. اصلاً در تمام دنیا تعریف بسته موقت است یعنی یک بسته شش‌ماهه و بسته دیگر یک‌ماهه و یا سه ماهه است. ممکن است زمانی ذائقه مردم تغییر کند برای همین بسته دیگری را معرفی می‌کنند. لذا وزارت ارتباطات از اینکه اپراتورها بسته‌های ارزا‌ن قیمتی را معرفی کنند استقبال می‌کنیم ولی تحت هیچ شرایطی هم اجازه نمی‌دهیم که بسته‌های اینترنتی آنها از سقفی که ما مشخص کرده ایم بالاتر برود. سیاست ما به هیچ وجه سیاست گران شدن خدمات نیست.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که اپراتور چهارمی هم اضافه شود؟ گفت: ما سال گذشته در این مورد مطالععه‌ای را انجام دادیم و دیدیم که عملاً زمینه‌ای برای اپراتور چهارم با توجه به اینکه حدود ۱۴۰ میلیون سیم کارت دست مردم است وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در زمان انتخابات امکان قطعی شبکه‌های مجازی وجود دارد، گفت: اگر شبکه‌های مجازی فعالیت خود را براساس قوانین کشور و مقررات کشور تنظیم کند چرا باید این شبکه‌ها قطع شوند. در شرایط عادی هم هر شبکه‌ای بخواهد تخلف کند قوه قضاییه و مراجع نظارتی برخورد می‌کنند اما اگر شبکه‌ای بخواهد درست و طبق موازین و قانون عمل کند دلیلی برای قطعی آن وجود ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.