کاخ سفید با انتشار بیانیه ای که آشکارا بدعهدی واشنگتن در توافق با سایر کشورها را نشان می دهد، از تحریم ۲۵ فرد و شرکت ایرانی به عنوان اقدامات ۵۰ روزه دولت ترامپ نام برد.

به گزارش جماران، پایگاه خبری کاخ سفید با انتشار بیانیه ای از اقدامات ۵۰ روزه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید در اول ژانویه سال جاری میلادی خبر داد و فعالیت های ترامپ را در راستای نتایجی مطلوب برای مردم آمریکا توصیف کرد!

در بیانیه مذکور پس از اعلام اقدامات وی در حوزه هائی مانند تقویت بخش خصوصی، خروج این کشور از توافقاتی مانند «نفتا» و «پیمان ترانس پاسیفیک»، دستور ممنوعیت مهاجرتی و ...، در باره ایران آمده است: در دوران ۵۰ روزه ریاست جمهور ترامپ، وزارت خزانه داری آمریکا ۲۵ فرد و شرکت ایرانی را تحریم کرد.

در ادامه این بیانیه که آشکارا بدعهدی واشنگتن در توافق با سایر کشورها را نشان می دهد، پیرامون ایران اعلام شده است: افراد و شرکت های ایرانیِ تحریم شده در برنامه موشک بالستیک ایران شرکت داشته اند.

این در حالیست که بنا به اذعان مقامات برخی از کشورهای جهان مانند روسیه و حتی چند مقام آمریکائی، آزمایش های موشک بالستیک ایران صرفاً جنبه دفاعی داشته و نیز ناقض توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) میان ایران و کشورهای ۱+۵ موسوم به «برجام» نبوده و حتی قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با آن را نیز نقض نکرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.