شش ایالت آمریکا تلاش دارند تا فرمان جدید ضد مهاجرتی دونالد ترامپ را به چالش کشیده و آن را تعلیق و منع کنند.

به گزارش جماران، تارنمای خبری انگلیسی «صدای آمریکا» روز جمعه با انتشار این خبر گزارش داد: شش ایالت آمریکا تلاش دارند تا فرمان جدید ممنوعیت سفر شش کشور عمده مسلمان جهان به این کشور را به چالش کشیده و به دلیل وجود مشکلات قانونی قصد تجدید نظر در این باره از سوی قضات فدرال را دارند.
تار نمای انگلیسی صدای آمریکا نوشت: ایالت هاوایی هم اکنون علیه فرمان جدید ترامپ اقامه دعوی کرده و اعلام داشته که فرمان جدید فدرال ترامپ به مسلمانانی که در این ایالت از آمریکا واقع در اقیانوس آرام به سر می برند ، لطمه وارد می کند .
تارنمای انگلیسی صدای آمریکا در ادامه نوشت: پنج ایالت دیگر آمریکا نیز قصد دارند در رد این ممنوعیت اقدام کنند.
این تارنمای خبری گزارش داد: ایالت غربی واشنگتن که نقش پیشرو در مواجه با فرمان قبلی ضد مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا را داشت، از قاضی فدرال در سیاتل خواسته تا حکم تعلیقی قبلی که به فرمان 27 ژانویه (هشتم بهمن ماه) ترامپ داده است در حکم جدیدی که از سوی کاخ سفید صادر شده را نیز به کار برد.
بنابراین گزارش 'باب فرگوسن' دادستان کل ایالت واشنگتن درباره فرمان اجرایی جدید ضد مهاجرتی ترامپ گفته است با وجودی که درفرمان جدید برای افرادی که دارای کارت سبز و دارا بودن روادید معتبر آمریکا برای ورود به کشور استثنا قائل شده ، اما این فرمان همچنان دارای عیوب قانونی و مشکلات قانون اساسی است.
دادستان کل ایالت واشنگتن افزود که بحث جدی قانونی درباره فرمان جدید مهاجرتی ترامپ وجود دارد. 
تارنمای انگلیسی صدای امریکا در ادامه افزود: ایالت های 'اورگان'، 'مینه سوتا' و نیویورک نیز به اقدام قانونی ایالت واشنگتن دراین زمینه پیوستند و ایالت 'ماساچوست' آمرکا نیز اواخر روز پنجشنبه (روز گذشته) اعلام کرد پس از آنکه هفته آینده شکایت خود را در این زمینه ارائه کند، به تلاش این پنج ایالت دیگر آمریکا ملحق می شود.
به گزارش ایرنا، دادستانی ایالت هاوایی سه شنبه گذشته برابر با 177 اسفند ماه با تهیه اسناد و مدارکی از ارائه اقامه دعوی علیه رئیس جمهوری خبر داده بود که طی آن از یک قاضی فدرال خواسته شده است تا به فوریت حکمی موقت در منع اجرای این فرمان اجرایی صادر کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه گذشته برابر با 16 اسفند ماه دستور مهاجرتی جدید خود مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع شش کشور اسلامی به آمریکا را امضا و اعلام کرد. این فرمان که اتباع ایران، سودان، سومالی، لیبی، یمن و سوریه را برای 90 روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند، از روز 16 ماه مارس به مورد اجرا در خواهد آمد. 
همچنین ترامپ درفرمان تازه خود علاوه بر تعلیق ورود پناهجویان به مدت 120 روز به آمریکا، سهمیه سالانه پذیرش این پناهجویان را که در زمان اوباما 110 هزار نفر مقرر شده بود، به 50 هزار نفر تقلیل داده است. 
اجرای فرمان اولیه ترامپ درباره توقف موقت ورود مسافران از هفت کشور عمدتا مسلمان که روز 8 بهمن امضا شد، از سوی دادگاه فدرال سیاتل واشنگتن متوقف شد. نسخه جدید فرمان ترامپ در حالی صادر می شود که تحلیلگران شاخه اطلاعاتی وزارت امنیت ملی آمریکا درباره ادعای ترامپ در خصوص تهدید تروریستی بودن شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان ابراز تردید کرده و صحت چنین ادعایی را زیر سوال برده اند. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.