هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا به رونمایی از تحریم های جدید علیه ایران به خاطر آزمایش های مکرر موشکی نزدیک شده اند.

به گزارش جماران، سناتورهای ارشد کنگره آمریکا اعلام کرده اند هر دو حزب کنگره به رونمایی از تحریم های جدید علیه ایران به خاطر آزمایش های مکرر موشکی نزدیک شده اند. 

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا در روز ششم مارس گفت که این کمیته پس از چند ماه مذاکره با دموکرات ها، از جمله بن کاردین از اعضای ارشد این کمیته و سناتور باب منندز که هر دو علیه توافق هسته ای ایران رأی دادند، به توافقی در زمینه قانون جدید تحریم های ایران نزدیک‌تر شده اند.

با وجود این، دموکرات ها به طور شفاف اعلام کردند که در عوض حمایتشان از این تحریم ها، باید به توافق هسته ای باراک اوباما فرصت داد تا نتیجه دهد.

سناتور کاردین به المانیتور گفت: این کمیته به هر نتیجه ای که برسد آن نتیجه به اندازه ای اعتبار نخواهد داشت که بخواهد توافق هسته ای ایران را نقض کند.

وی افزود: ما می خواهیم اطمینان یابیم که این کار، توافق هسته ای ایران را لغو نکند و ما در تلاشیم اقدامات جدید را به اقدامات غیرقانونی در حال حاضر ایران ارتباط دهیم. بنابراین، ما در حال کار کردن برای رسیدن به یک نتیجه هستیم ولی هنوز به آن نتیجه دست نیافته ایم.

سناتور کورکر در بیانیه ای نوشت پس از آنکه ایران دو آزمایش موشکی دیگر در پایان هفته انجام داد ما به یک توافق رسیدیم. این نخستین اقدام کنگره علیه ایران از زمان تمدید قانون تحریم های ایران در ماه دسامبر است.

کورکر نوشت:‌ این آزمایش های تحریک آمیز تازه ترین نمونه از اقدامات خطرناک ایران هستند که مستلزم پاسخی هماهنگ و چندجانبه از سوی آمریکاست. دولت تلاش برای مقابله را به شیوه مناسب آغاز کرده است و من امیدوارم بتوانم با آنها کار کنم و یک قانون با حمایت دو حزب را آماده کنیم تا مانع رفتار تهدید آمیز ایران در همه جبهه ها شویم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.