رییس اصلاح‌طلب کمیسیون برنامه و بودجه گفت:قطعا معرفی کاندیدای دیگر به معنای تضعیف آقای روحانی نیست چرا که تضعیف روحانی به هیچ وجه مدنظر اصلاح‌طلبان نبوده است و نخواهد بود. هدف حمایت از آقای روحانی است.

غلامرضا تاجگردون در رابطه با استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو گفت: اصلاح طلبان نباید حضور  دیگر کاندیداهای خودشان را فعلا منتفی کنند و از منظر کاندیداتوری، چهره‌های شاخص شان حضور داشته باشند. البته در این زمینه هم باید توافق داشته باشند.

وی اظهار داشت: قطعا معرفی کاندیدای دیگر به معنای تضعیف آقای روحانی نیست چرا که تضعیف روحانی به هیچ وجه مدنظر اصلاح‌طلبان نبوده است و نخواهد بود. هدف حمایت از آقای روحانی است. ما نیز در همین مسیر گام برمی داریم، اینکه دیگر کاندیداها ورود پیدا کنند ضرری ندارد چراکه این نحوه ورود هم فضا را بهتر می‌کند و هم می تواند  مشارکت را تقویت کند.

تاجگردون در پاسخ به این سوال که ایده معرفی سبدی از کاندیداها در راستای کدام احتمالات مطرح شده است، گفت: اصولگرایان ده کاندیدا و بیشتر را معرفی کرده اند که البته تراز آنها با هم فرق دارد ولی هدفشان این است تنور انتخاباتی را داغ کنند، اینکه ما سبدی از کاندیداها را معرفی کنیم نیز در راستای شیوه های انتخاباتی تعریف می شود.

وی در مورد اینکه کدامیک از کاندیداهای  اصولگرایان را رقیب جدی برای روحانی می دانید گفت: روش اصولگرایان بیانگر این است که خودشان کاندیدای جدی ندارند وگرنه نباید 20 الی 30 نفر بگویند ما کاندیدای ریاست جمهوری هستیم  چرا که ریاست جمهوری شانی دارد که باید  آن شان حفظ شود.

ریس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: در واقع کاندیدا باید خودش را نشان دهد، نه اینکه خودش بخواهد خودش را مطرح کند، در حال حاضر آن چیزی که در طیف اصولگرایان نشان داده می شود  این است که  خود کاندیداها خودشان را مطرح می کند و هر کسی می گوید من کاندیدا هستم، در صورتیکه باید فرآیند به گونه ای باشد که مشخص شود که این فرد کاندیدای اصولگرایان خواهد شد و این ظرفیت را دارد که کاندیدای واحد اصولگرایان باشد.

وی بیان کرد: اینکه هر کسی بگوید من کاندیدا هستم روشی است که جواب نمی دهد و این افراد رقیب جدی برای آقای روحانی نیستند مگر اینکه بخواهند روشهای منفی را اتخاذ کنند و با سیاست های نرم ورود پیدا کنند و گرنه ورود شخصی نمی تواند از آنها رقیب جدی برای روحاین بسازد، خیلی از این افراد قبلا کاندیدا شده اند و دو، سه میلیون و نهایتا چهارمیلیون رای داشته اند، الان هم اگر شرکت کنند بیشتر از این رای نخواهند داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 588698
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.