منابع اطلاعاتی عراقی روز چهارشنبه اعلام کردند که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش از موصل گریخته و به بیابان های دور افتاده در مرز سوریه پناه برده است.

به گزارش جماران، مقام های عراقی و امریکای معتقدند که ابوبکر البغدادی موصل را ترک کرده است و عملیات موصل در حال حاضر از سوی سرکرده های رده دوم این گروه تروریستی اداره می شود.
منابع اطلاعاتی آمریکایی و عراقی می گویند که عدم انتشار بیانیه های رسمی از سوی فرماندهی گروه تروریستی داعش و خسارت های سنگینی که داعش در موصل تا کنون متحمل آن شده حاکی از آن است که البغدادی موصل را ترک کرده است.
بر اساس این گزارش«ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، در نقاطی که قبایل ساکن در شمال رود فرات هستند، حضور دارد و نه در پایگاه های نظامی این گروه تروریستی.
بنابر نظر مسئولان اطلاعاتی آمریکایی و عراقی سرکرده داعش از اوایل ماه نوامبر گذشته پس از آغاز عملیات آزادسازی موصل هیچگونه بیانیه ای صادر نکرده است.
آخرین گزارش رسمی که در خصوص ابوبکر البغدادی از سوی ارتش عراق منتشر شده به 13 فوریه (25 بهمن) باز می گردد که براساس آن گزارش جنگنده های «اف 16» عراق منزلی را در منطقه البعاج واقع در غرب عراق و در مناطق مرزی سوریه هدف قرار دادند که گفته می شود البغدادی و شماری از سرکرده های داعش در آن حضور داشتند.
کارشناسان امنیتی عراقی معتقدند که بیش از 40 تن از سرکرده های داعش در حملات هوایی به مواضع داعش در عراق کشته شدند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.