پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، تنها خواسته آیت‌الله هاشمی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را حضور حسن روحانی در صحنه انتخابات عنوان کرد.

به گزارش جماران ، محمد شریعتمداری  در گفت‌وگو با «اعتماد»تصریح کرد: «من تصور می‌کنم ایشان (روحانی) چاره‌ای جز آمدن ندارند. خیلی از نزدیکان و دوستان ایشان و بسیاری از متفکران، اندیشمندان و دلسوزان نظام در ملاقات با ایشان با اصرار برای حضور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری از آقای دکتر روحانی دعوت کرده‌اند. هرچند ایشان به صراحت به زبان نیاورده ولی من تصوری جز این ندارم. فکر نمی‌کنم راهی جز این، پیش روی ما باشد.»

 

وی افزود: «تصور می‌کنم که ایشان (روحانی) تلاش‌هایی کرده‌اند و دستاوردهایی داشته‌اند که حفاظت از آنها لازم است. آبیاری این نهال‌های نورسته‌ای که در چهار سال اول کاشتند به حضور مجدد ایشان نیاز دارد تا این نهال‌ها را قوی و تنومند کنند. البته این مردم شریف ایران هستند که باید در نهایت انتخاب کنند و طبیعتا هر چه نظر مردم باشد، همان خواهد شد. ولی فکر می‌کنم ایشان نتوانند به خواست بسیاری از افراد موثر در جامعه ما بی‌اعتنایی کنند و حتما به صحنه انتخابات وارد خواهند شد.»

معاون اجرایی رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا آقای روحانی پیش از درگذشت آقای هاشمی با ایشان در رابطه با دور بعدی ریاست‌جمهوری صحبتی کرده بودند که نظر خود را به آقای روحانی بگویند؟»، اظهار کرد: «من نمی‌دانم که آیا آقای روحانی راضی هست که من این صحبت را مطرح کنم یا نه اما شنیدم در مذاکره‌ای بین ایشان و آیت‌الله هاشمی از اینکه دکتر روحانی گفته بودند من هنوز برای دور بعد فکر نکرده‌ام، خیلی برآشفته شده بودند. آیت‌الله هاشمی می‌پرسند برای حضور در دور دوم انتخابات برنامه‌تان چیست؟ آقای دکتر روحانی می‌گویند من به این موضوع فکر نکرده‌ام. آیت‌الله هاشمی عصبانی می‌شوند و حتی به نوعی تند می‌شوند و می‌گویند یعنی چه که هنوز به موضوعی به این مهمی فکر نکرده‌اید؟! و بسیار با تاکید این موضوع را گوشزد می‌کنند. آقای دکتر روحانی به آیت‌الله هاشمی می‌گویند هنوز تا انتخابات فاصله زیادی است. آیت‌الله هاشمی می‌گویند خیلی فاصله‌ای نیست. آقای دکتر روحانی روایت می‌کند که به آقای هاشمی گفتم من واقعا درباره این موضوع فکر نکرده‌ام. ایشان با عصبانیت گفتند چطور فکر نکرده‌اید! در واقع در این حد مذاکره شده بود. یکی از دلایلی هم که من فکر می‌کنم الان دیگر حتما باید آقای روحانی به عرصه بیاید، همین موضوع است. چون خواست آقای هاشمی حضور ایشان در انتخابات دور دوازدهم بوده و آقای روحانی نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.