رئیس جمهوری فرانسه گفت: خطر پیروزی «مارین لوپن» به عنوان نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی در انتخابات 2017 ریاست جمهوری این کشور وجود دارد.

به گزارش جماران از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» در مصاحبه با شش نشریه اروپایی از جمله «لوموند» و «گاردین» افزود: «تهدید پیروزی لوپن وجود دارد، چراکه طی 30 سال گذشته جایگاه این حزب چنین بالا نبوده است. اما فرانسه تسلیم وسوسه راست افراطی نخواهد شد.»
وی تاکید کرد: «فرانسه باید آگاه باشد که رای گیری 23 آوریل (سوم اردیبهشت 96) و هفت می (هفدهم اردیبهشت 96) نه فقط سرنوشت کشور بلکه آینده ساختار اتحادیه اروپا را تعیین می کند.»
رئیس جمهوری فرانسه یادآوری کرد که «در صورت پیروزی جبهه ملی در انتخابات پیش رو، لوپن به سرعت فرایند خروج این کشور از منطقه یورو و حتی اتحادیه اروپا را آغاز می کند.»
اولاند همچنین با اشاره به «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود، گفت: «عوامگراها هرکجا که باشند، هدفشان ترک اروپا، بسته شدن جهان، تصور آینده ای احاطه شده توسط انواع حصارها و مرزهایی است که به وسیله برج های مراقبت، محافظت می شود.»
خبرگزاری فرانسه در گزارشی دیگر با انتشار نتایج نظرسنجی موسسه «کانتَر سوفر» اعلام کرد که مارین لوپن در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می تواند 26 درصد آراء را از آن خود کند و به دور دوم این انتخابات راه یابد.
این در حالی است که «امانوئل مَکرون» به عنوان نامزدی مستقل با کسب 25 درصد آراء به همراه لوپن در دور دوم این رقابت ها حضور می یابد اما «فرانسوا فیون» جمهوریخواه با سقوط چند پله ای در نظرسنجی ها، فقط می تواند 17 درصد آراء را از آن خود کند و از راه یافتن به مرحله بعدی انتخابات بازمی ماند.
از طرف دیگر در صورت اجرای طرح جایگزینی «آلن ژوپه» به جای فرانسوا فیون، نامزد جدید احزاب راست می تواند 24.5 درصد آراء را کسب کند.
در شرایط یاد شده، بار دیگر لوپن پیشتاز رقابت ها خواهد بود و با 27 درصد آراء به همراه ژوپه به دور بعدی انتخابات راه می یابد و مَکرون فقط می تواند 20 درصد نظر رای دهندگان را به خود جلب کند.
در دو شکل یاد شده، نامزدهایی همچون «بنوا آمون» سوسیالیست و «ژان لوک ملانشون» به مراتب رای کمتری می آورند و شانسی برای پیروزی در انتخابات و راهیابی به کاخ الیزه نخواهند داشت.
به گزارش جماران ، رئیس جمهوری فرانسه هر پنج سال یکبار و با رای مستقیم مردم انتخاب می شود. دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 23 آوریل (3 اردیبهشت 96) با حضور نامزدهای برگزیده احزاب و نامزدهای مستقل این کشور و دور دوم آن هفت مه (17 اردیبهشت 96) با حضور دو برگزیده دور نخست، برگزار می شود. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.