مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم مستقر در هلند بامداد یکشنبه اعلام کرد: اتباع تاجیکستان، عربستان و مغرب به صورت مشترک و تونس بیشترین نیروی انتحاری گروهک تروریستی داعش را تشکیل می دهند.

به گزارش جماران، این مرکز بین المللی در گزارشی با عنوان «جنگ با عملیات انتحاری» به تحلیل آماری عملیات انتحاری در بین عناصر گروهک تروریستی داعش در بازه زمانی دسامبر 2015 تا 30 نوامبر 2016 پرداخته است.
براساس این گزارش: 20 درصد از نیروهای تشکیل دهنده داعش از دیگر ملیتهای هستند که در کشورهای سوریه و عراق جنگ می کنند درحالی که 74 درصد از این افراد، سوری و عراقی هستند و تابعیت چهاردر صد دیگر مشخص نیست.
مرکز جهانی مبارزه با تروریسم همچنین اعلام کرد: تعداد بمب گذاران انتحاری تاجیکستان 27 تن، عربستان و مغرب 17، اندونزی 14، روسیه 13، مصر 11 و فلسطین 9 تن هستند.
این گزارش در ادامه تاکید کرد: نیروهای انتحاری سه شیوه اساسی رابه کار می گیرند که شامل نفوذ فرد انتحاری با سلاحی مرگبار بین مردم است.
دومین شیوه انتحاری ها آن است که از خودروهای بمب گذاری شده برای حمله به تجمع ها استفاده می کنند تا تعداد کشته ها بالا رود و سومین روش نیروهای انتحاری داعش حمل کمربند و جلیقه های انفجاری است که به تن دارند و با حضور در تجمعات مردم اقدام به عملیات انتحاری می کنند.
مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم می افزاید: تحقیقات نشان می دهد که گروه (تروریستی) داعش به نسبت بسیار زیادی از روش دوم یعنی حمله با خودروها استفاده می کند و درصد استفاده از این روش در بین این گروه، بالغ بر 70 درصد است.
این گروه تروریستی 20 درصد از روش نفوذ به بین جمعیت با سلاح گرم استفاده کرده و 10 درصد باقی مانده نیز شامل افرادی است که خود را بین جمعیت منفجر می کنند.
براساس این گزارش داعش 84 درصد از عملیات خود را علیه نظامیان، 16 درصد علیه غیرنظامیان انجام می دهد و در حمله به غیرنظامیان از روش سوم انتحاری استفاده می کند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.