«حاتم ابودایه» رهبر جامعه مسلمانان آمریکا از تشدید سرکوب در کشور به اصطلاح «مهد دمکراسی» (ایالات متحده) سخن گفت و از فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری این کشور انتقاد کرد.

به گزارش جماران، وی گفت: ترامپ و نژادپرستان دیگر و خود برتر پنداران سفید پوست در دولت وی به شدت خطرناک هستند، نه تنها برای اعراب و مسلمانان، بلکه برای مهاجران در کل، سیاه پوستان، کارگران، زنان و دیگر جوامع به حاشیه رانده و سرکوب شده در آمریکا. 
وی افزود: به اعتقاد من، ترامپ می خواهد جامعه آمریکا را بار دیگر به واقع سفید پوست کند.
ابودایه تصریح کرد، اعراب و مسلمانان خواستار زندگی در صلح و احترام هستند، در حالی که بسیاری از آنها مورد رعب و وحشت قرار گرفته و سازمان های متعلق به آنها در «مهد دمکراسی» تعطیل شده است. 
وی گفت، هیچ چیز در کشور پلیسی آمریکا از زمان آغاز سرکوب در سال 2010 به نام پایان دادن به تروریسم عوض نشده، در حالی که روند مبارزه با تروریسم منجر به گسترش ترس، خشونت و نفرت در آمریکا و سراسر جهان شده است. 
وی افزود: به موجب سیاست های اعمال شده پس از 11سپتامبر، با اعراب و مسلمانان همچون مجرمان برخورد شده است تا جایی که ما همواره در ترس از بازداشت، اخراج، تجسس و سرکوب زندگی می کنیم. 
رهبر جامعه مسلمانان آمریکا گفت: جامعه ما با سرکوب و تجسس های گسترده و مستند رو به رو است. 
این فعال مسلمان افزود: ترامپ با مستوجب کیفر دانستن اعراب و مسلمانان در آمریکا می کوشد از مردم این کشور برای اهداف امپریالیستی در کشورهای دیگر جلب حمایت کند. 
از زمان سال های تاریک «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری پیشین آمریکا، هیچ تغییری در سیاست امنیتی این کشور به وجود نیامده است، جز اینکه آمریکا و دیگر کشورهای جهان از ناامنی بیشتری برخوردار شده اند.
از این باب، قدرت های استبدادی و خودکامه نیاز دارند برای حفظ تسلط، فقدان آزادی های مدنی و سیاست های افراطی خود را توجیه کنند.
ابودایه در مورد نحوه برخورد با اعراب در آمریکا گفت: اعراب در آمریکا در چند دهه با سرکوب و نژادپرستی مواجه شده اند، اما این مشکلات در حال حاضر خیلی شدیدتر است.
وی افزود: وفتی پای سیاست خارجی آمریکا و داخلی ترین مسائل اقتصادی و وطنی به میان می آید، جمهوری خواهان و دمکرات ها فرق چندانی با هم ندارند، اما ترامپ به طور مشخص متفاوت از سایرین است.
وی یادآور شد که حمله ویژه به اعراب و مسلمانان با هدف خاصی دنبال می شود تا به رئیسان جمهوری آمریکا از زمان 11 سپتامبر برای توجیه سیاست خارجی این کشور در خاورمیانه کمک کند، سیاستی که با حمله، اشغالگری، حمایت از بی ثبات کردن سوریه، تهدید ایران و لبنان و غیره توام بوده است.
وی در مورد فرمان لغو شده مهاجرتی ترامپ که شهروندان کشورهای مسلمان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را از ورود به آمریکا منع می کند، گفت: هدف از این فرمان و فرمان های اجرایی قبلی، جلوگیری از ورود مهاجران رنگین پوست به آمریکا و بیرون کردن دیگرانی است که عمدتا از مکزیک و کشورهای آمریکای مرکزی در آمریکا به سر می برند. 
ترامپ یک دیکتاتور نژادپرست است که از اقدامات اجرایی برای تبدیل آمریکا به کشوری استفاده می کند که باب میل حامیان خود باشد.
رهبر جامعه مسلمانان آمریکا در مورد تاثیر فرمان اجرایی ترامپ بر جامعه آمریکا و کل جهان گفت: این سیاست های ضد مهاجرتی و ضد اسلامی، بر جامعه آمریکا تاثیر می گذارد و باعث تشویش، ارعاب و مقاومت گسترده می شود. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.