امام جمعه موقت تهران ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی را ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: عزت، عظمت و اقتدار کشور و نظام اسلامی به ولایت فقیه وابسته است که باید آن را قدر دانست.

به گزارش جماران، آیت الله سیداحمد خاتمی در جمع عزاداران فاطمی آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در قزوین اظهار کرد: حمایت حضرت زهرا (س) از ولایت مرز نداشت و تا آخرین نفس در دفاع از ولایت تلاش کرد و  این درسی است که سیدالشهدا(ع) از مادر خود آموخت.

وی افزود: در عرصه ولایت باید تا آخرین نفس حاضر شد و به سراغ اینکه اکثریت کدام سمت هستند نرویم؛ چرا که بعد از پیامبر (ص) علی(ع) در مقابل یک لشگر بود و فاطمه زهرا (س) در مقابل اکثریت ناحق برای دفاع از حق ایستادگی کرد. 

خاتمی با بیان اینکه راه ما باید در مسیر حق و مستقیم باشد، گفت: نباید موج ما را با خود ببرد؛ لذا جوانانی که گرفتار فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند به این نکته توجه کنند که کار این شبکه ها فضاسازی و جوسازی و گمراه کردن نسل جوان است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ما در جنگ به مراتب سخت‌تر از جنگ تحمیلی ۸ ساله هستیم و دنیایی در حال مبارزه با ارزش‌های انقلابی و اسلامی است.

خاتمی یکی از ارزش‌های موجود در جامعه را ارزش استکبارستیزی دانست و تصریح کرد: این ارزش‌ها امروز مورد تهاجم قرار می‌گیرد تا جوان انقلابی خود را در غربت ببیند.

وی با تاکید بر اینکه موج کشور موج معنویت و دین است، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است فضای عمومی کشور را منفی نشان دهد، در حالی که کشور در موج معنویت با یکپارچگی در پای انقلاب بوده و هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جوانان ذره‌ای تزلزل در وجود خود قرار ندهند و در صراط مستقیم حرکت خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به واسطه احساسی که برای دفاع از ولایت داشتند، اقدام به ایراد خطبه کرد، اظهار کرد: دلیل این اتفاق و چگونگی آن را باید مورد بررسی قرار داد چرا که حضرت با حفظ کامل حجاب فاطمی، در جمع بانوان حاضر و در پشت پرده به ایراد خطبه پرداخت.

امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: چادر از زمان حضرت زهرا(س) وجود داشت، لذا اگر شرایط به گونه‌ای شد که بانوان در جامعه حاضر شوند، باید با حفظ حریم و حجاب باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور حضرت در عرضه دفاع از ولایت، شجاعانه و خردمندانه بود و استدلال و برهان در آن موج می‌زند.

خاتمی افزود: احیاء گفتمان دفاع از ولایت با حضرت زهرا (س) آغاز می‌شود؛ چرا که آن حضرت ثابت کردند صراط مستقیم حضور در عرصه تکلیف است.

وی اظهار کرد: عرصه حضور در انتخابات و انداختن هر رای به صندوق مصداق یک آری دیگر به جمهوری اسلامی است و آنچه نظام می‌طلبد با صرف نظر از گرایش‌های سیاسی، حضور در صحنه است.

این مسئول ادامه داد: باشکوه‌ترین حضور در انتخابات مربوط به انتخابات سال ۸۸ بود که فتنه‌گران این سرمایه بزرگ را به آتش کشیدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آنچه از امت اسلامی انتظار است، حضور در عرصه دفاع از ولایت است، یادآور شد: مشروعیت نظام به ولایت فقیه است و اگر دست عنایت ولایت نباشد، مشروعیت نخواهد داشت.

خاتمی با تاکید بر اینکه ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است، افزود: عزت، عظمت و اقتدار کشور و نظام اسلامی به ولایت فقیه وابسته است و در جهان شاهد این واقعیت هستیم که باید آن را قدر دانست.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به مانند سرو قامت افراشته‌ای است و امید ما این است که فرودگاه نهایی آن به انقلاب بقیه‌الله‌الاعظم(عج) برسد؛ از این رو حمایت از جانشین آن حضرت باید در همه عرصه ها باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.