یک منبع در حشد شهر حویجه واقعه در استان کرکوک اعلام کرد گروه تروریستی داعش 25 غیر نظامی فراری از مناطق تحت کنترل این گروه را به اتهام "ترک سرزمین خلافت" در جنوب غرب این استان ربود.

در حالی که گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق آخرین نفس های خود را می کشد اما هنوز از جنایت علیه مردم دست بردار نیست.

به گزارش جماران، پیروزی های متوالی ارتش سوریه در پاکسازی حلب از عناصر داعش، این گروه تروریستی را به توسل به حیله های ناجوانمردانه واداشت.

حیله جدید داعش

تروریست های داعش، کانال های آب رسانی رود فرات را به سمت کشتزارهای روستاهای شرق حلب منحرف کردند تا این روستاها را در آب غرق کنند.

هدفِ داعش از این کار، نابود کردن محصول کشاورزان، به منظور تحت فشار قرار دادن ارتش سوریه است تا عملیاتِ آزادسازی این مناطق را متوقف کند.

اما دولت سوریه به جای این که تسلیم این حیلۀ داعش شود، اقداماتی پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به محصول کشاورزان را در دستور کار قرار داده است.

فرار تروریستها از تدمر

عناصر گروه تروریستی داعش تحت ضربات ارتش سوریه، از بخش اعظم شهر تدمر فرار کرده اند اما تعداد فراوانی مین از خودشان بر جای گذاشته اند که باعث کندی پیشروی نیروهای ارتش شده است.

نیروهای ارتش سوریه روز چهارشنبه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه وارد شهر تاریخی تدمر شدند. همچنین بامداد امروز پنج شنبه عناصر تروریستی داعش به طرف محله های شرقی این شهر عقب نشینی کردند.

"رامی عبدالرحمن" مدیر مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: داعش پس از مین گذاری شهر به طور فشرده، از بخش اعظم آن عقب نشینی کرده است و عناصر انتحاری همچنان در بخش شرقی این شهر حضور دارند.

عبدالرحمن افزود: نیروهای ارتش نتوانسته اند وارد عمق شهر یا محله های شرقی شوند.

مدیر این مرکز وابسته به مخالفان سوریه در لندن، تصریح کرد: در بخش اعظم این شهر تاریخی عناصر تروریستی چندانی باقی نمانده اند، اما شهر به طور گسترده ای بمب گذاری شده است.

گروه تروریستی داعش در مه 2015 شهر تدمر را تحت کنترل درآورد و به تخریب ساختمانها و بناهای تاریخی و سرقت آثار باستانی آن پرداخت. ارتش سوریه سرانجام در مارس 2016 توانست این شهر را تحت کنترل درآورد؛ اما تروریستهای داعش دوباره در دسامبر 2016 به این شهر یورش بردند.

شهر تدمر بیش از 2 هزار سال قدمت دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

کنترل ارتش سوریه بر کاخ مادر امیر قطر در تدمر

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد پیشروی ارتش و نیروهای همپیمان آن در شهر پالمیرا (تدمر) همچنان ادامه دارد و این نیروها توانسته اند "کاخ مادر امیر قطر" در این شهر را به کنترل خود درآورند.

به گفته حسام زیدان خبرنگار العالم در سوریه، ارتش و نیروهای همپیمان آن در عملیات اخیر توانسته اند ضربات سهمگینی به داعش وارد کنند و شمار زیادی از عناصر تروریستی را به هلاکت برسانند.

روز پنج شنبه با ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر تاریخی تدمر، عملیات برای بازپس گیری شهر حمص از تروریست های داعش وارد فاز نهایی شده است.

نیروهای ارتش سوریه از چند هفته قبل نبردی سنگین را در حومه شرقی حمص برای آزادسازی تدمر آغاز کردند. این شهر در 11 دسامبر به دست گروه تروریستی داعش افتاد.

داعش 25 نفر از اهالی کرکوک را ربود

یک منبع در حشد شهر حویجه واقعه در استان کرکوک اعلام کرد گروه تروریستی داعش 25 غیر نظامی فراری از مناطق تحت کنترل این گروه را به اتهام "ترک سرزمین خلافت" در جنوب غرب این استان ربود.

این منبع روز پنج شنبه در گفتگو با پایگاه عراقی سومریه نیوز گفت عناصر داعش امروز 25 شخص از اهالی بخش زاب از توابع شهر حویجه واقع در 55 کیلومتری جنوب غرب کرکوک را ربودند.

به گفته این منبع ربایندگان اقدام به ایجاد کمین برای این افراد کرده بودند و آنها را به مرکز این شهرستان منتقل کردند.

منبع امنیتی مذکور که خواست نامش فاش نشود تأکید کرد اتهام این افراد "ترک سرزمین خلافت" بوده است و در حالی که از طریق ساحل چپ شمال صلاح الدین از بخش زاب عازم شهر شرقاط بوده اند ربوده شده اند.

یادآور می شود شهر حویجه واقع در جنوب غرب استان کرکوک (250 کیلومتری شمال بغداد) و بخش های تابعه آن از جمله الرشاد، الریاض، العباسی و الزاب از دهم ژوئن 2014 تاکنون همچنان تحت کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارند.

داعش از اهالی مناطق تحت کنترل خود، به عنوان سپر انسانی در مقابل نیروهای عراقی استفاده می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 583065
  • منبع: العالم
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.