محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه و در آغاز بیست و دومین نشست شورای وزیران امورخارجه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) کرسی ریاست دوره ای ایران بر شورای وزیران را رسما به پاکستان میزبان این نشست واگذار کرد.

به گزارش جماران، نشست امروز پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، با سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و خلیل ابراهیم آکچا دبیرکل اکو آغاز شد و وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رئیس دوره ای شورای وزیران در چهار سال گذشته ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد ایران در این دوره به عنوان رئیس دوره ای شورای وزیران اکو، ریاست را رسما به سرتاج عزیز همتای پاکستانی خود و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی واگذار کرد.
ایران از آذر ماه سال 1392 که بیست و یکمین نشست شورای وزیران اکو به میزبانی تهران برگزار شده بود، ریاست دوره ای آن را بر عهده داشت.
همچنین قرار است فردا در جریان سیزدهمین نشست سران سازمان اکو در اسلام آباد، پاکستان ریاست دوره ای سران اکو را از جمهوری آذربایجان تحویل بگیرد.
'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با هدف شرکت در بیست و دومین نشست شورای وزیران سازمان همکاری های اقتصادی 'اکو'، شامگاه دوشنبه به وقت محلی وارد پایتخت پاکستان شد.
نشست کارشناسان ارشد اکو برای نهایی کردن مقدمات لازم جهت برگزاری سیزدهمین اجلاس سران اکو که قرار است روز چهارشنبه (11 اسفند) برگزار شود، از روز یکشنبه گذشته در اسلام آباد آغاز شد و عصر روز گذشته به کار خود پایان داد.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز قرار است برای شرکت در اجلاس سران اکو ، امروز به اسلام آباد سفر کند. این دومین سفر روحانی به اسلام آباد در سال جاری خواهد بود. رئیس جمهوری کشورمان در فرورین امسال هم سفری دوجانبه به اسلام آباد داشت.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.