دوین نونز' نماینده جمهوریخواه و رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا امروز (دوشنبه) مدعی شد: تاکنون شواهدی درخصوص وجود تماس میان کمپین انتخاباتی ترامپ و دولت روسیه در بازه زمانی انتخابات سال 2016 آمریکا بدست نیامده است.

به گزارش جماران، نونز با بیان این مطلب، افزود: تیم کارشناسی این کمیته بررسی های درحال انجام خود درخصوص فعالیت های روسیه که شامل اقدامات این کشور در موضوع انتخابات آمریکا نیز هست، را گسترش می دهد.
وی در ادامه مدعی شد: متن مکتوب مکالمات تلفنی مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ (که چند روز پیش وادار به کناره گیری از مقام خود شد) با یک نماینده روسیه، محتوای نگران کننده ای نداشت.
اظهارات رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درحالی است که رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تاکید کرد: نه شخص وی و نه اعضای تیم مبارزات انتخاباتی اش، پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته (2016) تماسی با مقام های روسیه نداشته اند.
این ادعا در حالی مطرح می شود که روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش نوشته بود: تماس ها و مکالمات تلفنی ضبط شده ای را کشف کرده که نشان می دهد، دستیاران ترامپ مدت ها پیش از برگزاری انتخابات آمریکا، بارها با مقام های اطلاعاتی روسیه ارتباط برقرار کرده است.
در همین حال ترامپ این گزارش نیویورک تایمز را بر اساس اقدام نامناسب سازمان های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد. 
وی افزود: این موارد نتیجه انتشار مجرمانه اطلاعات توسط افرادی است که از شکست هیلاری کلینتون رقیب دمکراتش در انتخابات خشمگین هستند.
ترامپ در این رابطه از وزارت دادگستری خواست تحقیق درباره انتشار این مطالب را آغاز کند. 
وی با تاکید بر اینکه عملکرد فلین نادرست نبوده، افزود: 'من به او نگفته بودم که درباره تحریم ها با سفیر روسیه مذاکره کند. هر چند باید به او می گفتم، زیرا وظیفه وی، مذاکره و تماس با نمایندگان کشورهای خارجی است'.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.