فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تفکر و هدف اصلی آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

به گزارش جماران، یاسر هاشمی رفسنجانی عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سالن شهید چمران دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: لحظه ای از زندگی 82 ساله آیت الله هاشمی رفسنجانی به بطالت سپری نشد و ایشان همه عمر خود را در راستای تحقیق، تربیت و توسعه کشور صرف کرد.
وی بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخت ترین شرایط با امید زندگی می کرد و انتظار است دانشجویان و جوانان نیز امید را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کشور بکوشند.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: سفارش مکرر آیت الله هاشمی رفسنجانی به دانشجویان کسب علم و غافل نشدن از حوزه های اجتماعی و فرهنگی بود.
هاشمی اظهار کرد: مرحوم پدرم در دوران قبل از انقلاب شکنجه های زیادی را متحمل شد اما هیچ زمانی دست از آرمان های انقلاب برنداشت.
وی گفت: اقشار مختلفی از مردم در غم از دست دادن آیت الله هاشمی رفسنجانی عزادار شدند و محبت های بی شمار آنان آلامی بر دردهای سنگین جامعه و بیت ایشان شد.
یک کارشناس مذهبی نیز در این آیین گفت: ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی غم سنگینی را به جامعه وارد کرد.
حجت الاسلام ناصر نقویان افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت های بزرگ انقلاب است که خدمات زیادی را به جامعه ارایه کرد و در دوران قبل از پیروزی انقلاب نیز شکنجه های زیادی را متحمل شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم در این آیین گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مشقات زیادی را قبل از انقلاب به جان خریدند و خدمات شایسته ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یادگار گذاشتند.
علیرضا نظام آبادی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی نگاه ویژه ای به دانشگاه ها و دانشگاهیان داشت و همواره بر ترویج مبانی دینی و علمی در فضای دانشگاهی تاکید می کرد.
وی بیان کرد: با تاسیس دانشگاه آزاد برای 40 هزار نفر به صورت مستقیم، 60 هزار نفر با عضویت در هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت، شمار زیادی به صورت حق التدرس شغل ایجاد شد و در زمینه ساخت و ساز فضاهای دانشگاهی نیز کارآفرینی های بی شماری در کشور فراهم شد که این بخش کوچکی از کارنامه و خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
استان مرکزی دارای 12 واحد دانشگاهی و چهار مرکز دانشگاه آزاد اسلامی است.
بیش از 16 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی اراک مشغول به تحصیل هستند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.