دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت:مسئولیت اجتماعی یک تکلیف است و مسئولیت پذیری در حوزه اجتماع یک کار خیر و صدقه دادن نیست.

به گزارش جماران، الهام امین زاده درسخنرانی با موضوع حقوق شهروندی و حوزه کسب و کار اظهار کرد: برگزاری همایش هایی با موضوع مسئولیت اجتماعی اتفاق خوبی است که ما را خوشحال می‌کند؛ مسئولیت اجتماعی موضوعی است که در حقوق شهروندی هم طرح می‌شود. نشر دانش مسئولیت اجتماعی امری است که همه شرکت ها و سازمان ها باید در آن مشارکت داشته باشند و موفقیت های خود را به صورت مستنداتی در اختیار یکدیگر بگذارند.

وی ادامه داد: هر جامعه پاسخگو مسئولیت پذیر نیز هست. کلیه بنگاه های مشغول کسب و کار که اصول اخلاقی را هم رعایت می‌کنند، کیفیت شان عالی است و شفافیت دارند به بحث مسئولیت اجتماعی وارد شده اند.

امین زاده خاطر نشان کرد که فیلسوفان و دانشمندان کاسبانی را که به مسئولیت اجتماعی ورود پیدا نمی کنند مذمت می‌کنند.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت:‌ بنگاه هایی که می خواهند خیلی زود از عرصه اقتصادی حذف شوند می‌توانند به مسئولیت اجتماعی بی توجه باشند اما الان بنگاه هایی هستند که حدود یک قرن است که به عنوان برند مشغول اند و در این میان هم به مسئولیت های اجتماعی خود می پردازند.

امین زاده در بخش دیگری از این سخنرانی تاکید کرد که دستگاه ها و بنگاه های کسب و کار باید نسبت به فعالیت های خود پاسخگو باشد.

وی همچنین گفت:در رابطه با مسئولیت اجتماعی گاهی اوقات نیازمند به تشویق دولت هستیم. مثلا اگر عده ای از معلمان کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را درس می دهند یا کارخانه ای با اشخاص پرونده دار دست بهتولید و اختراع می زند دولت در ازای مسئولیت پذیری آن‌ها باید مالیات شان را کمتر  و یا قبض آب و برق را برایشان کمتر حساب کند. این موضوع در حوزه فعالیت های روان شناسی اجتماعی و ترکیب هنر و کار نیز صدق می‌کند.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: در بیشتر کشورهای توسعه یافته مسئولیت اجتماعی یک تکلیف است، مسئولیت اجتماعی به عنوان یک کار خیر و صدقه به حساب نمی آید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.