آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: آمریکا نیز مانند ابرقدرت سوسیالیست شوروی، فروپاشی را در پیش دارد.

به گزارش جماران، وی در دیدار 2 تن از شخصیت های برجسته فرهنگی کشور روسیه(رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو و همچنین دبیرکل انجمن نخبگان و سردبیر روزنامه «زافترا» (فردا روسیه)، در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی میهمانان در خصوص نامه امام(ره) به گورباچف اظهار کرد: صدای اسلام که از ایران به خصوص از قم برخاست یک صدایی است که با درونِ قلب همه ما آشناست و وقتی به این ندا توجه کنند مجذوب آن می شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه انبیای الهی(ع) از طرف خدا آمدند تا به ما بگویند انسان هرگز از بین نمی‌رود افزود: حرفی را که در همان 28 سال قبل من به جناب آقای میخائیل گورباچف گفتم این است که ما یک دشمن بزرگ به نام مرگ داریم و همه انسان‌ها از مرگ می‌ترسند، انبیا از طرف خدا این پیام را آوردند که انسان، مرگ را می‌میراند نه بمیرد.
امام خمینی در یازدهم دی 1367 زمانی که همگان اتحاد جماهیر شوروی را به عنوان یکی از 2 ابرقدرت بزرگ و مطرح جهان می شناختند و تصور فروپاشی آن را در سر نمی پروراندند؛ در نامه ای تاریخی به میخاییل گورباچف آخرین رئیس جمهوری این کشور، با برشمردن نشانه های از هم پاشیده شدن نظام مارکسیستی، مکتب اسلام و یکتاپرستی را به عنوان تنها راه نجات بشر عنوان کرد. 
در این نامه که توسط آیت الله عبدالله جوادی آملی، محمدجواد لاریجانی و مرضیه حدیدچی دباغ به نمایندگی از سوی امام خمینی(ره) به گورباچف ابلاغ شد، معمار کبیر انقلاب اسلامی نسبت به مرگ مارکسیسم و شکستن استخوان های کمونیسم هشدار و فروپاشی شوروی و نظام مارکسیستی را پیش بینی کردند.
حکومت کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی 2 سال پس از نامه تاریخی امام در بیست و پنجم دسامبر 1991 میلادی به صورت رسمی در هم شکست و فروپاشید. 
وی در ادامه اظهار کرد: انبیا آمدند هویت ما را به ما نشان بدهند، این نظام دقیق علمی، آفریدگاری دارد به نام خدا، و بشر هرگز از بین نمی‌رود. 
آیت الله جوادی آملی؛ عقلانیت و عدالت را نیاز دائمی دانست و گفت: نتیجه‌ عقلانیت و عدالت، صلح و صفا و زندگی مسالمت‌آمیز جهانی است و این همان حقوق مشترک بشری در جهان است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همه بشر در هر زمان و زمینی به این ندای فطرت توجه بیشتری بکنند و جهان روی صلح، صفا و امنیت را ببیند و این هم سوغات و توشه راه شما مسافران باشد که به نشریه شما منتقل شود و عزیزان و محترمان روسیه هم این را بخوانند.

** رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو در این دیدار به بیان خاطره ای از دوران بعد از ابلاغ پیام حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف پراخت و بیان کرد: همه ما مطمئن هستیم برخورد گورباچف در مواجهه با نامه امام خمینی(ره) اشتباه بزرگی بود.
رجب صفراف تاکید کرد: در آن زمان هیچ کس به خودش اجازه نمی‌داد که تصور کند شوروی روزی از بین می رود و برای گورباچف نیز وحشتناک بود که فکر کند یک روز ما از بین می‌رویم. گورباچف می گفت اشتباه من این بود که من فرصت نکردم این نامه را خوب مطالعه و درک کنم.
گورباچف چند سال پس از فروپاشی شوروی و تحقق پیش بینی امام خمینی(ره) همزمان با سالگرد رحلت امام خمینی در 1378 در گفت و گویی در مسکو از این که هشدارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفته بود، اظهار تاسف کرد و پیام امام خمینی(ره) را برای همه اعصار برشمرد و امام را متفکری دلسوز برای سرنوشت جهان خواند و یادآور شد: «اگر ما پیشگویی های آیت الله خمینی را در آن پیام جدی می گرفتیم امروز به طور حتم شاهد چنین وضعیتی نبودیم.»

** الکساندر پروخانف، دبیر کل انجمن نخبگان و سردبیر روزنامه روسیه فردا نیز در این دیدار با اشاره به اوضاع سیاسی و متحد شدن سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در جریان سوریه، این اتحاد را غیر منتظره و شبیه به یک معجزه دانست و گفت: شاهد وقوع «انقلاب عدالت» در جهان هستیم که هر قسمت از این انقلاب، لباس و چهره خودش را دارد.
ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه بدون حضور آمریکا نشست هایی در روسیه و قراقستان برگزار کرده اند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.