وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ وزارت ارشاد اصلا مداخله‌ای در مساله افزایش قیمت بلیت‌های سینما ندارد.

به گزارش جماران سیدرضا صالحی امیری، در پاسخ به این سوال که آیا درست است که کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست کرده عضوی در شورای پروانه ساخت داشته باشد و آیا شما با این پیشنهاد موافق هستید، عنوان کرد: در این رابطه رییس سازمان سینمایی پاسخ خود را داد. شورای صدور پروانه ساخت و نمایش چارچوب قانونی دارد و اینکه دیگران در آن عضو شوند به نظر من یک امر کاملا غیرضروری است. گرچه مجلس می‌تواند با سازوکارهای خود امر نظارت را در این زمینه دنبال کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد لزوم تصویب قانون نظام صنفی در سینما و اینکه آیا قرار است در این رابطه لایحه‌ای به مجلس ارسال شود یا خیر، گفت: بله؛ درحال حاضر در وزارت ارشاد درحال تهیه پیش‌نویس لایحه نظام سازمان هنری هستیم که بعد از تصویب لایحه نظام رسانه‌ای که هم‌اکنون در دستور کار دولت است؛ این کار را انجام خواهیم داد.

صالحی امیری درمورد زمزمه‌های مربوط به افزایش قیمت بلیت‌های سینما تا سقف ۲۰ هزار تومان هم عنوان کرد: ما به‌عنوان وزارت ارشاد اصلا مداخله‌ای در این کار نداریم. نهادهای صنفی  و ازجمله خانه سیما باید در این رابطه تصمیم‌گیری کنند. میان تهیه‌کننده و بازار و مخاطب باید یک رابطه منطقی برقرار شود که صنف مربوطه این تصمیم را خواهد گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.