بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه مدعی شد: تنها کشور ترکیه به صورت واقعی با گروه تروریستی داعش مبارزه می کند و دیگران در این راه تنها ادعا دارند.

به گزارش جماران، وی روز جمعه در مراسم افتتاح پروژه های زیست محیطی در مرکز فرهنگی مجتمع ریاست جمهوری این کشور در آنکارا ادعا کرد: همه کشورها ژست مبارزه با گروه تروریستی را داعش می گیرند ولی در عمل مبارزه جدی نمی کنند.
وی بیان کرد: در راه مبارزه با عناصر تروریستی داعش، در ادامه عملیات سپر فرات، شهر مهم الباب را آزاد کردیم و شهروندان آنجا در حال بازگشت به زندگی عادی خود هستند.
وی در ادامه همچنین مدعی شد: تروریست ها می گویند 'اگر نتیجه همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه 'آری' شود، ما نابود می شویم'، بله شما نابود خواهید شد و راه دیگری جز این وجود ندارد.
ترکیه از سوم شهریور 95 (24 آگوست) گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع و اعلام کرد که هدف این عملیات علاوه بر نابودی داعش، ایجاد منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر است.
بر این اساس، ارتش ترکیه حدود سه ماه الباب را در محاصره قرار داد تا کنترل این شهر را به دست آورده و به اصطلاح به عناصر ارتش آزاد سوریه واگذار کند.
وزارت دفاع و ستاد کل ارتش ترکیه دیروز پنجشنبه از تصرف کامل این شهر به دست ارتش ترکیه و نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه خبر داده و اعلام کردند که شهر آزاد شده از دست داعش در حال پاکسازی است.
ترکیه در عملیات حدود 6 ماهه سپر فرات، تعداد 68 نفر از نیروهای نظامی خود را از دست داده است.
بنا به اعلام ستاد کل ارتش ترکیه، در عملیات سپر فرات تاکنون نزدیک 2 هزار کیلومتر مربع از دست عناصر داعش آزاد شده و به کنترل نیروهای ارتش آزاد سوریه درآمده است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.