العبادی: ما در صدد هستیم که تروریست‌هایی را که می خواهند مردم کشور ما را به قتل برسانند در هر مکانی مورد هدف قرار دهیم.

نخست وزیر عراق امروز (جمعه) گفت: دستور هدف قرار دادن مواضع داعش در شهر حصیبه و بوکمال واقع در خاک سوریه صادر کردیم چرا که داعشی‌ها از این مناطق عملیات‌های تروریستی اخیر در بغداد را هدایت می‌کردند.

به گزارش جماران،‌ حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز (جمعه) فرمانی 8 بندی در خصوص روند عملیات نظامی نیروهای عراقی برای آزادسازی بخش غربی شهر موصل صادر کرد که در بند هشتم این دستور اجازه عملیات برون مرزی صادر شده است.

در بند هشتم این فرمان آمده است:

ما در صدد هستیم که تروریست‌هایی را که می خواهند مردم کشور ما را به قتل برسانند در هر مکانی مورد هدف قرار دهیم و بنا بر این دستورات لازم را خطاب به فرماندهی نیروی هوایی در زمینه مورد هدف قرار دادن مواضع داعش در شهر حصیبه و بوکمال واقع در خاک سوریه صادر کردیم چرا که داعشی‌ها از این مناطق عملیات‌های تروریستی اخیر در بغداد را هدایت می‌کردند.

وی همچنین در این فرمان از نظامیان عرقی شرکت کننده در عملیات موصل خواسته است تا در حفظ جان غیر نظامیان بکوشند و با پیشروی بر اساس برنامه ها و دستورات مافوق خود امنیت خود و عملیات را بالا ببرند.

 درهمین حال یک مقام مسئول در دولت سوریه اعلام کرد که حملات نیروی هوایی ارتش عراق در داخل مرزهای سوریه با هماهنگی دمشق بوده است.

به نظر می‌رسد پس از فرمان العبادی جنگنده‌های ارتش عراق مواضع داعش در داخل سوریه را بمباران کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.