کاخ سفید می گوید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صدور فر مان مهاجرتی جدید خود را که قرار بود با انجام اصلاحات تازه ای در این هفته صادر شود به هفته آینده موکول کرده است.

به گزارش جماران، مقامات رسمی کاخ سفید روز پنجشنبه به خبرنگاران گفته اند که رییس جمهوری آمریکا صدور نسخه تجدید نظر شده فرمان مهاجرتی خود را که قرار بود حداکثر تا پایان این هفته صادر شود به زمانی در هفته آینده موکول کرده است.
به گفته این مقامات، در فرمان تازه ترامپ برخی مفاد مورد نظر دادگاه فرجام آمریکا در نسخه اولیه آن که بمحض صدور در روز 27 ژانویه با مقاومت دستگاه های قضایی و نهاد های حقوق بشری داخلی و خارجی مواجه و اجرای آن با صدور حکم نهایی یک دادگاه فرجام متوقف شد، اصلاح شده است.
در حالی که هنوز از جزییات فرمان تازه و تغییرات احتمالی آن نسبت به فرمان قبلی اطلاعی در دست نیست، جان کلی وزیر امنیت ملی ترامپ در موردآن گفته است که مضمون آن نیرومندتر و فراگیرتر خواهد بود.
با این همه مقامات کاخ سفید گفته اند که بطور قطع دارندگان کارت سبز مشمول فرمان جدید نخواهند بود.
به گفته همین مقامات، یکی دیگر از اشکالات مورد انتقاد دادگاه فرجام آمریکا در فرمان قبلی عدم توجه به سازوکارهای ضروری برای انجام تحقیقات در مورد مهاجرینی که به این کشور سفر می کنند و همچنین سرنوشت کسانی که روادید لازم برای ورود به آمریکا را داشته اما به آنها اجازه ورود داده نشده است، بوده که احتمال می‌رود در فرمان تازه اصلاحاتی در آن صورت گرفته باشد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.