ژنرال چیپ چاپمن'نظامی ارشد انگلیسی و مشاور پیشین فرماندهی مرکزی آمریکا، با بیان اینکه از بین بردن فیزیکی گروه داعش برای تیم دفاعی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا کاری بس آسان است،گفت به رغم این مساله نابودی شبکه ایدئولوژیکی این گروه به سادگی ممکن نیست.

به گزارش جماران، چیپ چاپمن روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه 'بی بی سی' با اشاره به وعده دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش برای شکست سریع داعش، گفت: تیم دفاعی ترامپ با توجه به حضور نظامی متفکری همانند 'جیمز ماتیس 'به عنوان یک وزیر دفاعش در صورت حمله نظامی به راحتی قادر است که در روی زمین داعش را نابود سازد.
وی در همین حال ابراز نگرانی کرد که به رغم کسب پیروزی آسان نیروی نظامی آمریکا بر داعش، نابود ساختن شبکه های ایدئولوژیکی این گروه افراطی چندان راحت نیست. 
چیپ چاپمن بیان داشت: 'شکست دادن یک ماموریت و اقدام نظامی است اما این مساله به تنهایی قادر به حل تنش ها و مسایل مذهبی، قومیتی، فرقه ای، قبیله ای و ائدئولوژیکی نیست.'
این نظامی کارکشته انگلیسی تصریح کرد:' بخش نظامی، ساده است، اما ثبات بخشی و برقراری حکومت، چالش اصلی بشمار می آیند.' 
چیپ چاپمن که پیش از این با وزیر دفاع جدید آمریکا کار کرده است، از ژنرال ماتیس به عنوان یک فرد 'بین الملل ' و حامی ناتو ، نام برد و گفت: تنها چیزی که شاید بدتر از جنگیدن با متحدان باشد این است که با آنها جفت و جور نباشید.' 
وی با بیان اینکه ماتیس در دوران انتخابات ریاست جمهوری وارد مسایل سیاسی نشد، افزود: خواسته ترامپ برای ارایه طرحی برای شکست داعش ظرف 30 روز چندان معتبر نیست. اما ماتیس همواره یک فرد خدمتگزار به دنبال اجرای فرامین بوده است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.