رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران شرایط ترکیه را درک می کند گفت: دولت ترکیه ازهرنظر تحت فشار است.

به گزارش جماران، علی اکبر ولایتی عصرامروز( سه شنبه) درحاشیه دیدارهدیه عباس رئیس مجلس سوریه در جمع خبرنگاران در مورد ترکیه و اظهارات مقامات این کشورعلیه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آثار کودتا هنوز در ترکیه مشهود است، اظهارکرد: ترکیه به هیچ کدام از اهدافی که در مورد سوریه اعلام کرده بود نرسیده است؛ آنها انتظار داشتند بیایند در دمشق و درمسجد اموی نماز بخوانند. این انتظارات برآورده نشد و هیچگاه هم محقق نخواهد شد و برنده نهایی ملت و دولت سوریه هستند.
وی همچنین درباره اظهارات وزیرخارجه عربستان سعودی دراجلاس مونیخ گفت: وی(عادل الجبیر) حرف های بی پایه ای زد. ما به شنیدن حرف های بی پشتوانه و غیرعاقلانه او عادت کرده ایم و اهمیتی نمی دهیم.
ولایتی با بیان اینکه وزیرخارجه عربستان بهتر است به فکر منافع کشورش باشد افزود: با این سخنان بی پشتوانه و وزیر خارجه که تهدید کننده روابط خارجی می باشد، آنکه ضرر می کند عربستان سعودی است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی دولت های عراق و سوریه دراین کشورها حاضر شده و به آنها کمک های مستشاری می دهد.
ولایتی تاکیدکرد: آنهایی که بدون دعوت و بی اجازه وارد این کشورها شده اند متجاوزند و باید از این کشورها بیرون بروند.
وی افزود: آنها یا خودشان باید آنجا را ترک کنند یا ملت سوریه و عراق آنها را بیرون خواهند کرد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.