رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه در طول فعالیت دولت یازدهم نه تنها انبساطی نبود بلکه اندکی انقباضی بوده است.

به گزارش جماران، محمدباقر نوبخت در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه 96 که عصر امروز در مجلس برگزار شد، با ارائه گزارشی از ارقام بودجه عمومی، جاری و اعتبارات عمرانی در سال 92 و سال جاری اظهار کرد: افزایش بودجه عمومی از سال 92 و آغاز کار دولت یازدهم تا امروز 40 درصد، افزایش بودجه جاری 59 درصد و افزایش اعتبارات عمرانی 67 درصد بوده است.

وی با اشاره به نظرات برخی از نمایندگان مبنی بر کاهش اعتبارات جاری و در نتیجه آن افزایش اعتبارات عمرانی به برخی آمارهای بودجه جاری و ارقام آن در سال 92 و سال جاری اشاره کرد و افزود: بودجه امور رفاهی از سال 92 تا امروز 93.5 درصد، امور آموزش و تحقیقات 116 درصد، امور دفاع و امنیت 128 درصد و امور سلامت 46.7 درصد رشد داشته است. پس به طور کل بودجه جاری در طول دولت یازدهم 59 درصد افزایش و اعتبارات عمرانی 67 درصد افزایش داشته است.

نوبخت همچنین به برخی اعتراضات در رابطه با افزایش مالیات ها اشاره کرد و گفت: افزاش مالیات ها مطابق بند 17 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بوده است و دولت در این راستا در طول سال هال گذشته 23 درصد درآمدها را نیز افزایش داده است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مجلس می تواند هرگونه تغییری را در ارقام درآمد و هزینه ها داشته باشد و در دولت از این تغییرات استقبال خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: در رای به کلیات بودجه می خواهیم بگوییم که این منابع و مصارف وجود دارد که می تواند با رای و نظر نمایندگان تغییر کند و در دولت در خدمت شما هستیم تا هر یک از ارقام درآمد و مصارف را که بخواهید تغییر دهید مدنظر قرار دهیم چرا که از نظر دولت فصل الخطاب رای مجلس محترم است و هر تغییری را در این حوزه با کمال میل اجرا خواهیم کرد.

نوبخت همچنین از تصمیم سنجیده، واقع بینانه و متناسب با مطالبات مردم از سوی نمایندگان مجلس در رای اعتماد مجدد به وزیر راه از طرف رئیس جمهور تقدیر و تشکر کرد و افزود: نمایندگان مجلس با اصلاح قانون بودجه، رای به سه وزیر و رای اعتماد مجدد به وزیر راه حجت را تمام کردید و در این راستا رئیس جمهور به اعضای دولت تاکید کردند که نهایت تعامل را با مجلس داشته باشند.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت در بودجه جاری و اعتبارات عمرانی، موضوعات اساسی را مدنظر قرار دارد، تصریح کرد: حمل و نقل ریلی، محیط زیست و آب و فاضلاب از موضوعات حائز اهمیت برای دولت هستند که با 10 هزار میلیارد تومان اعتبارات خاص عمرانی قابل توجه دولت است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در مورد حقوق بازنشستگان نیز هرگونه افزایش حقوق بازنشستگان به صورت عادلانه و گسترده که باعث رضایت مردم باشد را استقبال خواهیم کرد و امیدواریم هر چه بیشتر در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.