وزیر امور خارجه عربستان بار دیگر به اتهام‌پراکنی‌های علیه کشورمان پرداخت و گفت که اگر ایران خواهان گفت‌وگو است باید رفتار خود را تغییر دهد.

به گزارش جماران، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان روز دوشنبه بار دیگر به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت.

وی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: ایران بایستی انتخاب کند، یا انقلابی باشد که مرزهای ملی را به رسمیت نمی‌شناسد یا دولت ملی‌ای باشد که ما با آن می‌توانیم گفت‌وگو کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه ادعاهای خود، جنبش انصارالله یمن را به مانع‌تراشی در گفت‌وگوهای صلح یمن متهم کرد.

جبیر همچنین از تلاش‌ها برای حل مسئله یمن استقبال کرد.

 مقامات عربستانی در حالی به طور مرتب ادعاهای بی اساس خود علیه کشورمان را مطرح می‌کنند که این کشور خود اصلی‌ترین حامی مالی و ایدئولوژیکی تفکرات فرقه‌گرایانه و تفرقه‌افکنانه است که به ویژه در سال‌های اخیر به ظهور  و توسعه گروه‌های تروریستی بزرگ همچون داعش و جبهه النصره منجر شده است. حقایق نشان می‌دهد که آل سعود از هر فرصت و امکانی برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه استفاده می‌کند و به طور مستقیم و علنی از گروه‌های مخالف مسلح در سوریه در سال‌های گذشته حمایت کرده است. همچنین حملات هوایی غیر قانونی این کشور به یمن برای مقابله با حوثی‌ها منجر به کشته شدن هزاران نفر در یمن شامل زنان و کودکان شده است اما مقامات سعودی، ایران را به بی ثبات کردن منطقه متهم می‌کنند. آن‌ها در تلاشند تا با گرفتن انگشت اتهام خود به سمت جمهوری اسلامی توجه جامعه بین‌الملل را از این حقیقت  آشکار منحرف کنند تا بتوانند با ادامه حمایت غرب و آمریکا از این جنایات به اهداف غیرانسانی خود برای نفوذ و تسلط در منطقه دست یابند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.