دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: افراطی گری و فجایعی که امروز با نام خدا و دین به جهان تحمیل شده، فقط به دست علمای دینی پایان می یابد.

به گزارش جماران، علی یونسی عصر دوشنبه در ششمین دور نشست مرکز بین المللی گفت وگوی ادیان تاکید کرد: بین مسجد و کلیسا و کنیسه هیچ جنگی نیست.
وی که در حضور میهمانان عالی مقام مسیحی ارتدکس یونان سخن می گفت، افزود: جنگ دین علیه دین و مذهب علیه مذهب باید تمام شود.
یونسی تصریح کرد: در ایران اسلامی دهها کلیسا و کنیسه و مراکز عبادی در امنیت کامل مراسمات خود را دارند و حتی تعداد کلیساها بیش از مورد نیاز مسیحیان ایران است در حالیکه خبر داریم که در برخی کشورهای اروپایی حتی یک مسجد برای مسلمانان وجود ندارد.
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ادامه داد: اقدام دکتر روحانی رییس جمهوری ایران برای اعلام «دستیابی به جهان عاری از خشونت» که مقبول اعضای سازمان ملل قرار گرفت، بی شک حرکت و دعوت مهمی برای هم اندیشی و عزم عمومی در جهت مقابله با خشونت بویژه خشونت دینی است.
وی گفت: دکتر روحانی علاوه بر طرح این پیشنهاد در مجمع سازمان ملل و سطح جهانی، در سطح داخل کشور نیز «منشور حقوق شهروندی» را از نظر علما و اندیشمندان گذراند و من را به عنوان مسوول اول اجرای دقیق آن در دولت مامور کرد.
یونسی افزود: بین همه ادیان توحیدی در ایران همزیستی سطح بالایی وجود دارد و پیروان همه ادیان در ایران از آزادی کامل برخوردارند.
ششمین دور نشست دینی مرکز بین‌المللی گفت‌ وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای ارتدوکس یونان با موضوع «عقلانیت دینی؛ راهکار مقابله با خشونت و افراط‌گرایی»، در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور هیاتی از مقامات عالی رتبه کلیساهای مسیحیان یونان برگزار شد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.