محسن هاشمی فرزند ارشد مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: آرزوی پدرم در کنار توسعه و رفاه برای کشور ، وحدت بین مردم و مسلمانان اعم از ایران و جهان بود.

به گزارش جماران، محسن هاشمی عصر یکشنبه در بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد گرگان اظهار داشت: ایشان در تمام سخنرانی های هفته وحدت دعوت می شد، موضوع وحدت را تذکر می داد و تلاش بسیاری در این زمینه داشت.
وی اظهار امیدواری کرد وحدت موجود در کشورمان به سایر کشورها بویژه ملل اسلامی تسری یابد.
هاشمی ادامه داد: رفع فقر در ایران یکی از آرزوهای پدرم بود همچنانکه در میانه کار دولتش لایحه فقرزدایی را به مجلس شورای اسلامی فرستاد و بخشی از آن مصوب شد ولی اجرایی نشد اما همیشه حتی در روزهای آخر زندگیش به آن فکر می کرد.
وی افزود: وقتی از ایشان سوال می شد که در چه موضوعی موفق نبودید، رفع فقر را مطرح می کردند زیرا معتقد بود ایران با منابع، امکانات، نیروی تحصیل کرده و سایر داشته های خود نباید با فقر مواجه باشد.
فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: وظیفه داریم به سمتی برویم تا فقر از جامعه اسلامی دور شود و جامعه با رفاه لازم و در شان ایران اسلامی به بالندگی خود ادامه دهد.
معاون عمرانی دانشگاه آزاد ادامه داد: آینده نگری از ویژگی های بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که ایشان همزمان با جنگ، مساله تحصیل فرزندان این مملکت را طرح کرده و راه اندازی دانشگاه آزاد را برعهده گرفتند و تا آخرین روزهای حیاتشان هم دست از حمایت آن برنداشتند.
هاشمی تفسیر قرآن کریم، وقت گذاشتن برای انقلاب و تداوم آن، مطیع رهبر بودن، تلاش برای همدلی و اعتدال در جامعه و تلاش به سمت توسعه و رفاه مردم را از جمله نیات، اهداف و دستاوردهای زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد.
وی اظهار امیدواری کرد که فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث همدلی هر چه بیشتر و پایان تمام اختلاف ها به منظور شتاب بخشی توسعه کشور شود.
هاشمی با بیان این که تصمیم ها در جمهوری اسلامی باید تابع اعتدال و عقلانیت باشد، گفت: باید با افراط و تفریط مبارزه شود، اعتدال بین سیاسیون احزاب و فعالان سیاسی تقویت شده و تصمیمات کشور عقلایی تر شود.
وی خاطرنشان کرد: با تشییع جنازه ای که از آیت الله هاشمی دیدیم؛ گمان می کنم مردم به این راه (اعتدال) اعتقاد دارند.
به گزارش ایرنا ، در این مراسم آخوند عبدالجبار میرابی از روحانیان اهل سنت ترکمن استان گلستان نیز در تبیین شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان امام خمینی را در نوجوانی و جوانی درک کرد و تا آخر عمر هم در راه مبارزه و اعتلای انقلاب دست برنداشت.
وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان عامل اتحاد و همدلی شیعه و سنی نام برد و افزود: این ویژگی به حدی نزد ایشان پررنگ است که برای مردم اهل سنت مظلوم فلسطین کتاب نوشته تا ظلم و ستم رژیم غاصب اسرائیل علیه آنها بهتر به دنیا معرفی شود.
در این مراسم نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان، جمعی از علمای شیعه و سنی و مسوولان استان، چهره های دانشگاهی، دانشجویان و سایر قشرهای مختلف مردم این خطه شمالی کشورمان حضور داشتند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.