یک مقام بلندپایه آلمان روز یکشنبه گفت: این کشور در سال گذشته (2016) پناهندگی 80 هزار مهاجر را که درخواست آنها رد شده، اخراج کرده است و قصد دارد شمار بیشتری را در سال جاری میلادی به کشورهایشان بازگرداند.

به گزارش جماران، پتر آلتمایر رئیس دفتر مرکل روز یکشنبه به روزنامه بیلد ام سونتاگ گفت: تقریبا نیمی از 700 هزار درخواست پناهندگی ارایه شده در سال 2016 رد شده و قرار است در سال جاری (2017) نیز شمار بی سابقه ای از آلمان اخراج شوند.
این در حالی است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای کسب مجدد حمایت رای دهندگان محافظه کار پیش از برگزاری انتخابات همگانی در سپتامبر، تلاش می کند. 
سران حزب دمکرات مسیحی (سی دی یو) به ریاست مرکل برای کسب دوباره حمایت محافظه کارانی که بر اثر تصمیم سال 2015 وی برای گشایش مرزهای آلمان بر روی پناهندگان، ناراضی شده اند، برای اخراج تعداد بیشتری از مهاجران که درخواست هایشان رد شده است یا بیگانگانی که مرتکب جرم شده اند، تلاش می کنند.
آلتمایر افزود: بازگرداندن سریع این افراد به کشورهایشان به منظور حفظ حمایت بالای همگانی از نظام پناهندگی آلمان، از اهمیت بسزایی برخوردار است. 
آلمان در 18 ماه گذشته بیش از یک میلیون مهاجر پذیرفته است که اغلب، فراریان از جنگ و آشفتگی های سوریه، عراق و افغانستان بوده اند. 
با اینکه متقاضیان پناهندگی باید اثبات کنند که در صورت بازگردانده شدن به کشورهایشان تحت پیگرد و آزار قرار خواهند گرفت، اما به بسیاری از کسانی که درخواست پناهندگی آنان رد شده، اجازه اقامت موقت درخاک آلمان داده شده است که محافظه کاران قصد دارند شمار این افراد را کاهش دهند.
آلتمایر افزود: ما در سال گذشته میلادی 80 هزار تن از کسانی را درخواست پناهندگی آنان رد شده بود، به کشورهایشان بازگردانده ایم و این شمار باز هم افزایش خواهد یافت. 
وی ادامه داد :‌ آلمان در سال 2016 میلادی 700 هزار درخواست پناهندگی دریافت کردیم که حدود 300 هزار تقاضا رد شده است. ما آنان را سریعا به کشورهایشان بازخواهیم گرداند، زیرا در غیر این صورت اعتبارمان به عنوان یک کشور متکی بر حکومت قانون، آسیب خواهد رسید. 
در حالی که مرکل از مدت ها پیش گفته است که این کشور باید درهایش را بر روی فراریان از تعقیب، بازنگه دارد، اما اتحادیه سوسیال مسیحی (سی اس یو)، ‌متحد آن در ایالت باواریا، خواستار تعیین سقف پذیرش 200 هزار پناهنده در سال است.
بر اساس نتیجه نظر سنجی روزنامه بیلد ام سونتاگ، محبوبیت حزب چپ میانه سوسیال دمکرات ها برای نخستین بار از سال 2006 به این سو از جبهه محافظه کار، پیشی گرفته است. 
برخی نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب راست گرای ضد مهاجرت آلترناتیو برای آلمان، در جایگاه سوم محبوبیت قرار دارد. 
حزب آلتمایر ابراز امیدواری کرد حزب اس پی دی و سبزها بتوانند به آسانی در برابر درخواست دولت مقاومت کنند و به زودی با تغییر وضع تونس، الجزایر و مغرب، مخالفت سریع با درخواست پناهندگی شهروندان این کشورها، امکان پذیر شود.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.