دستیار ارشد رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی با گرامیداشت یاد وخاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:مردم انقلابی ایران در انتخابات سال 96 بدون توجه به تبلیغات مایوس کننده ، حضوری گسترده وآگاهانه خواهند داشت.

به گزارش جماران، حجت الاسلام علی یونسی عصر یکشنبه در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) کرج افزود:ملت ایران نه با تبلیغات برخی، بلکه گوش به فرمان مقام معظم رهبری در انتخابات آینده با وحدت و همدلی حضوری گسترده خواهد داشت. 
وی به ابعاد مختلف شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و بیان داشت:ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به جامعه و ملت ایران شوک بزرگی وارد کرد و جهان را در بهت فرو برد. 
یونسی گفت: بیش از 40 روز از ارتحال شخصیتی می گذرد که هم حیاتش مایه برکت و سازندگی بود و هم ارتحالش موجب انسجام، بیداری، تحرک و عبرت شد. 
وی اضافه کرد:هاشمی رفسنجانی سرمایه بزرگی برای ملت ایران، انقلاب، نظام و یار و یاور مقام معظم رهبری و پشتوانه محکمی برای دولت بود. 
یونسی گفت:این شخصیت بزرگوار آینده را به خوبی می دید، خطرات را پیش بینی و تهدیدها را به بهترین شکل به فرصت تبدیل می کرد، هاشمی تنها از نظر فیزیکی از بین ما رفته و ملت ایران همیشه از این وجود بهره مند خواهد بود. 
دستیار ارشد رئیس جمهوری در اموراقوام و اقلیت ها در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهیدان بزرگوار آیت الله بهشتی ، آیت الله مطهری و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در بین مردم همیشه زنده اند، ادامه داد:بسیاری از شخصیت ها بعد از مرگ خود سرآغاز جدیدی از حیات و حرکت می شوند و مردمانی که در طول حیات این افراد وجود آنان را نادیده می گرفتند تازه متوجه می شوند که چه اشتباهی مرتکب شده اند. 
یونسی با اشاره به اینکه امروز هاشمی رفسنجانی در میان ما نیست و با تمام وجود خلا نبود این شخصیت را احساس می کنیم تاکید کرد:امروز مقام معظم رهبری، ملت ایران و تمام کسانی که به ایران علاقه مندند، عزادار هستند و باید از این اتفاق ناگوار عبرت بگیریم. 
وی اضافه کرد:هاشمی یک سرمایه عظیم تمام نشدنی بود و با مرگ وی این سرمایه روز به روز بزرگ و بزرگ تر می شود. 
یونسی افزود:سرمایه ها چه مادی، چه معنوی و انسانی چیزهایی هستند که یک ملت می تواند به آنها افتخار کند. 
وی با بیان اینکه هر ملتی با سرمایه های خود زنده است و ایران اسلامی از سرمایه های مادی و معنوی فراوانی برخوردار است. 
وی بیان داشت:مردم ایران با وجود سرمایه های مادی فراوان نباید از فقر و نداری رنج ببرند چرا فقر سبب خیلی از فسادها، ناهنجاری ها و جرایم می شود. 
دستیار ارشد رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها ادامه داد: سرمایه عظیم بالقوه مادی زمانی به فعلیت می رسد که دو سرمایه دیگر یعنی سرمایه های معنوی که همان فرهنگ، آداب و رسوم و شخصیت ها ، علما و انسان های فرهیخته به کمک آن بیایند. 
وی گفت: اگراین مهم اتفاق بیفتد و شایستگان مردم و عالمان امت در راس کار قرار بگیرند یقینا کشور شکوفا می شود. 
یونسی افزود: اگر کج اندیشان و بدفهمان دینی بر سر کار بیایند ممکن است که مردم را به بی مسوولیتی، تهمت زدن ، تنگ نظری و اختلافات تشویق کنند که در این صورت انسان های دلسوز و عالمان به گوشه انزوا پناه خواهند برد. 
وی گفت:در سال های اول انقلاب ،مقام معظم رهبری ، شهید آیت الله بهشتی و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در معرض تهدید و تهمت قرار گرفته و دشمن پیش ازترورفیزیکی با تهمت های کثیف و تنگ نظری به نام دین و اسلام به ترور شخصیتی آنها روی آورده بود. 
دستیار رئیس جمهوری ادامه داد: شهیدان بهشتی و مطهری رفتند و مدت کوتاهی رنج این تهمت ها را تحمل کردند اما مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از سه دهه بار سنگین این همه تهمت، نفاق و دشمنی را تحمل کرد لیکن هیچگاه از انقلاب، رهبری و مردم فاصله نگرفت. 
یونسی افزود:هاشمی به دنبال این بود که ملت ایران در رفاه و سازندگی زندگی کند و کشور را نه تنها از آسیب های دوران جنگ بلکه از همه نفاق کج فهمی و بدفهمی بازسازی کند. 
وی ادامه داد:اگر امروز داری امور بنیادی چون راه، جاده، مترو و برق هستیم هاشمی با جرات و شهامت و با دست خالی این راه را شروع کرد و موفق شد. 
یونسی گفت:هاشمی رفسنجانی همیشه نگران این بود که نباید بین مردم ایران نفاق و دشمنی شکل بگیرد چرا که اگر وحدت و انسجام نداشته باشیم به سرنوشت کشورهایی چون عراق و افغانستان مواجه می شویم. 
وی افزود: این شخصیت وارسته معتقد بود که این امنیت، آرامش و وحدت همیشه باید حفظ شود. 
دستیار ارشد رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی ادامه داد: در تشییع جنازه آیت الله هاشمی رفسنجانی و راهپیمایی 22بهمن مردم ایران نشان داد ند که کسانی که آیت الله هاشمی را سه دهه تخریب می کردند و دروغ می بستند در رای مردم تاثیر نداشته اند. 
یونسی گفت: در انتخابات مجلس خبرگان ، مردم بالاترین رای را به هاشمی رفسنجانی دادند و تشییع جنازه هاشمی پس از امام (ره) تاکنون با شکوه ترین بوده است. 
وی افزود: پس از انتخابات سال 92 و در روزهای پایانی عمر، آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کردند که مردم دیگر راه خودشان را انتخاب کرده اند و نگران نیستم و راحت می میرم. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.