ایشان معتقد بود اگر چه بیان برخی مسائل، آدم را از نظر روحی ارضاء و در نزد افکار عمومی تبرئه می کند اما مصلحت انقلاب ایجاب نمی کند که این مطالب سر زبانها بیفتد.

به گزارش  جماران، غلامعلی رجایی  در نشست با اعضای  ستاد ارتحال آیت اله هاشمی رفسنجانی مازندران  در ساری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در قلب مردم ایران جای داشت و حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع، گواه روشنی بر محبوبیت ایشان بود اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در دوران مختلف زندگی خود در مسیر عقلانیت حرکت کرد و معتمد امام(ره) در عرصه های مختلف بود.

وی افزود: تلاش برخی افراد برای تخریب شخصیت آیت‌الله هاشمی محکوم به شکست خواهد بود و این افراد پس از مرگ نیز دست از تخریب این شخصیت بزرگوار بر نمی‌دارند ولی باید بدانند آیت‌الله هاشمی محبوب ملت ایران است.

مشاورآیت اله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: فرهنگ موجود در جامعه ما شفاهی و دهان به دهان است؛ همانطور که مردم، تهمت ها علیه بهشتی را می شنیدند و باور کردند حرفهایی که به دروغ درباره هاشمی در جامعه پخش می شد را هم بدون تحقیق قبول کردند.

رجایی با ابراز اینکه آقای هاشمی مصلحت انقلاب را بر مصلحت خود ترجیح می داد و ما به پیروی از ایشان چنین کاری می کنیم گفت: ایشان معتقد بود اگر چه بیان برخی مسائل، آدم را از نظر روحی ارضاء و در نزد افکار عمومی تبرئه می کند اما مصلحت انقلاب ایجاب نمی کند که این مطالب سر زبانها بیفتد.

وی در قسمت های دیگری در سخنان خود در خصوص دولت یازدهم گفت: آقای هاشمی با ابراز نگرانی از وضعیت دولت میگفت  آنها ابتدا گفته بودند که این دولت باید در همان سال اول زانو بزند و به سال دوم نرسد ولی بعد که به این خواسته شان نرسیدند حالا می گویند این دولت باید اولین دولت 4 ساله پس از انقلاب باشد.

 رجایی با اشاره به تلاش خستگی‌ناپذیر آیت‌الله هاشمی برای اعتلای روزافزون انقلاب اظهار کرد: با وجود سن بالای ایشان، ما در بسیاری از وقت‌ها کم می‌آوردیم و نمی‌توانستیم در راه خدمت به کشور به پای این شخصیت بزرگوار برسیم.

وی افزود: وقتی به مجمع می‌آمدمدتهای طولانی جلسات را اداره میکرد و در این مدت  برخی آقایان برای تجدید قوا یا خستگی درکردن می‌آمدند بیرون و می‌رفتند؛ اما آقای هاشمی از روی صندلی‌اش تکان نمی‌خورد. در این بیست و چند سال که مجمع بودند، سؤال کنید یک روز باشد که مجمع را اداره نکرده باشند؛ یعنی مرخصی رفته باشند؛ چنین چیزی نیست؛ جز یکی، دو مورد که شاید بیمار بوده‌اند. ایشان از اول تا آخر جلسات مجمع را خودشان اداره می‌کردند و خستگی نمی‌شناخت.

رجایی افزود: شخصیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بیشتر از بُعد سیاسی مورد توجه همه قرار گرفته و جنبه‌های فقهی و آزاداندیشی او در بعضی موارد فراموش شده است. ایشان پایه‌های نواندیشی دینی را هم در تئوری و هم در عمل ایجاد کرد.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شخصیت تاریخ‌ساز و دلسوز براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، در چارچوب مکتب عقلانیت و اعتدال، تشکیل شورای عالی آزاداندیشی دینی را رقم زد.

رجایی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره به صراحت اعلام کرد که از حاکمیت فکری تحجر بیزار است اظهارکرد:  باید آزادی بیان در چارچوب قانون باشد، چرا که از بطن اظهارات آزاد، توسعه حاصل می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.