رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) در نشست با سرویس امنیت فدرال روسیه گفت: گروه‌های تروریستی بین‌المللی که "ارتش‌های تروریست دو فاکتو" هستند از کشورهای مشخص حمایت می‌شوند.

به گزارش جماران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این نشست گفت: درگیری‌های خونین در تعدادی از کشورهای خاورمیانه، آسیا و آفریقا ادامه دارد. گروه‌های تروریستی بین‌المللی در این درگیری‌ها مشارکت فعالانه‌ای دارند. آنها ارتش‌های تروریست دو فاکتو هستند که از سوی کشورهای مشخص حمایت می‌شوند.

وی افزود: وضعیت در جهان باثبات نشده بلکه چالش‌ها و تهدیدها وخیم‌تر هم شده است. در سال گذشته وضعیت در جهان باثبات و یا بهتر نشده است، بلکه بسیاری از تهدیدها و چالش‌های کنونی وخیم‌تر شده و رقابت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی در بین برخی کشورها و مراکز با نفوذ جهانی و منطقه‌ای افزایش یافته است.

پوتین از سرویس امنیت فدرال روسیه خواست تا از قاچاق مواد مخدر، تسلیحات و منابع بیولوژیک از مرز روسیه جلوگیری کند.

پوتین بر لزوم ازسرگیری مذاکرات بین هیئت‌های سازمان اطلاعات روسیه از یک سو و آمریکا و کشورهای دیگر عضو ناتو از سوی دیگر تاکید کرد.

پوتین افزود: این ازسرگیری مذاکرات در جهت منافع مشترک خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد، در نشست سران ناتو در ژوئیه در ورشو روسیه تهدیدی بر امنیت ناتو از سال ۱۹۸۹ تلقی شد.

پوتین تاکید کرد، روسیه به طور مداوم مورد تحریک قرار می‌گیرد و می‌خواهند روسیه را به تقابل سوق دهند همانطور که تلاش‌ها برای مداخله در امور آن ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.