برنی سندرز سناتور دمکرات آمریکا روز چهارشنبه با انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده توییت کرد: باید بدانیم سیاست خارجی رئیس جمهوری ما، بیش از همه به نفع کشور است یا به نفع روسیه؟

به گزارش جماران، به نقل از حساب کاربری توییتر، وی در توییت دیگری آورد: امروز از کمیته اطلاعات سنا خواهم خواست در مورد این مساله که آیا روسیه با ترامپ و کمپین وی هماهنگ بوده است، تحقیقات کاملی انجام دهد.

گزارش هایی در رسانه های آمریکایی منتشر شده است مبنی بر اینکه ماموران اجرای قانون و آژانس های اطلاعاتی در آمریکا به مدارکی دال بر تماس های مکرر بین کارکنان تیم انتخاباتی ترامپ و مقام های اطلاعاتی ارشد روسیه در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا دست یافته اند.

مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا به دلیل نگفتن واقعیات به معاون رئیس جمهوری آمریکا در مورد مکالماتش با سفیر روسیه در واشنگتن در مورد تحریم های مسکو، مجبور به استعفا شد.

این مساله، جنجال زیادی در آمریکا به راه انداخت و شخص ترامپ در واکنش به انتشار گزارش هایی در مورد ارتباط بین مشاوران خود و مقام های اطلاعاتی روسیه، این گزارش ها را مهمل خواند و هدف از انتشار آن را سرپوش گذاشتن بر اشتباهات بسیاری دانست که در کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.