ناظرین و تحلیلگران با اشاره به وضعیت و گستردگی رسانه ای تماس تلفنی مایکل فلین مشاور امنیت ملی دولت آمریکا با سفیر روسیه وادامه تحقیقات در این زمینه معتقدند که رسوایی این پرونده تنها به فلین ختم نخواهد شد و شاید دامن افراد دیگری را نیز در دولت ترامپ بگیرد.

به گزارش جماران، مایکل فلین عصر روز دوشنبه به وقت محلی (صبح روزسه شنبه به وقت تهران)به دنبال رسوایی های مربوط به تماس های پنهانی با روسیه؛ از سمت مشاور امنیت ملی دولت آمریکا استعفا کرد.
یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که فلین در استعفا نامه اش از ارائه اطلاعات ناقص به ترامپ در ارتباط با روابط با روسیه سخن گفته است.
هنوز جزییات بیشتری درباره استعفای فلین ارائه نشده اما برخی قانونگذاران آمریکایی در روزهای گذشته خواستار برکناری وی شده بودند.
نانسی پلوسی رهبراقلیت دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا روزگذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد:'مایکل فلین'تا اعلام نتایج تحقیقات اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) باید از سمت خود تعلیق شود.
گفته می شود روابط شخصی وی با مقام های روسی و گفت وگوها درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه از موضوعات جنجال برانگیز علیه فلین بوده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ژنرال «جوزف کیت کلاگ» را به عنوان جانشین موقت فلین تعیین کرده است.
برخی ناظران و تحلیلگران آمریکایی معتقدند که سلی ییتس وزیر موقت دادگستری که به دلیل مخالفت با ترامپ بر کنار شد، ظاهرا به کأخ سفید در این مورد هشدار داده بوده است.
این کوتاهترین دوران تصدی یک مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تاریخ امریکا به حساب می آید.
فلین در استعفا نامه خود نوشته است که چندین تماس با سفیر روسیه داشته است.
ناطرین معتقدند که با استعفای فلین قائله ختم نخواهد شد ورسوایی های اَین پرونده با توجه به ادامه تحقیقات اداره فدرال می تواند دامن برخی دیگر را در کابینه ترامپ بگیرد.
فلین گفته که بطور مستمر ماجرای این تماس ها را با مایک پنس در میان می گذاشته است، اما اطلاعاتی که به او می داده کامل نبوده است.
جوزف کیت مایکل کلاگ که جانشین فلین شده قبلا در کمپین های تبلیغاتی ترامپ مشاور امنیتی او بوده و ترامپ با او رایزنی می کرده است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.