نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ حاکی است که میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این کشور باز هم کاهش یافته است.

به گزارش جماران، این نظرسنجی نشان داد که فقط 40 درصد از مردم آمریکا تاکنون ترامپ را به عنوان رئیس جمهوری مورد تائید قرار می دهند و 55 درصد با عملکرد وی مخالف هستند. 
این تفاوت 15 درصدی، بالاترین رقم ثبت شده در این نظرسنجی از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ بوده است.
عملکرد ترامپ به ویژه در مورد اعمال سیاست ضد مهاجرتی علیه هفت کشور مسلمان، با مخالفت های رو به رشدی در آمریکا مواجه شده است.
ترامپ چندی پیش حکمی صادر کرد که به موجب آن اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران از سفر به آمریکا باز می ماندند، هرچند این حکم بعدا باطل اعلام شد.
سی ان ان محبوبیت پایین ترامپ را برای یک رئیس جمهوری تازه کار در آمریکا، استثنائی برشمرد. 
باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون روسای جمهوری پیشین آمریکا از میزان محبوبیت 50 درصدی در ماه های اول زمامداری شان برخوردار بودند.
نظرسنجی های موسسه گالوپ در مورد میزان محبوبیت رئیس جمهوری، بر مصاحبه های تلفنی سه روزه ای مبتنی است، به طوری که تقریبا یکهزار و 500 شهروند آمریکایی در روز به طور میانگین مورد مصاحبه قرار می گیرند و حاشیه خطای نظرسنجی های این موسسه مثبت یا منفی سه درصد است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوریخواه آمریکا اول بهمن ماه به قدرت رسید. وی از آن زمان به بعد احکامی را صادر کرده که برخی جنجال زیادی در آمریکا و سراسر جهان به پا کرده است.
ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان ماه برگزار شد، هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود را پشت سر گذاشت و پیروزی را از آن خود کرد. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.