منتظرالمهدی با بیان اینکه این مصوبه موقتی است، خاطرنشان کرد: کولبری از مبادی رسمی باید انجام شود و تردد از مبادی غیرمجاز ممنوع بوده و پلیس نیز طبق قانون مجبور به مداخله است.

به گزارش جماران ، سخنگوی ناجا همچنین با اشاره به موضوع کولبران، اظهار کرد: با پیگیری‌ کارگروه مرز و تصویب شورای امنیت کشور معابر رسمی برای ورود کولبران مشخص شده و این افراد می‌توانند در برخی از معابر تا 48 و در برخی از معابر تا 56 نوع کالا را از مبادی رسمی وارد کشور کنند.

وی تاکید کرد که هیچ تضمینی وجود ندارد که در بار کولبرانی که از مبادی غیرمجاز وارد کشور می‌شوند سلاح و مهمات وجود نداشته باشد از این رو با توجه به اینکه پلیس در تامین امنیت با هیچ کس تعارف ندارد قطعا برای تامین امنیت مردم با تمامی تخلفات در مرز برخورد خواهد شد.

سخنگوی ناجا با اشاره به کلیپی که از درگیری میان مرزبانان و تعدادی از مرزنشینان حکایت داشت، گفت: این کلیپ به طور منقطع و ناقص منتشر شده بود که البته ما با مامور خاطی برخورد کردیم اما واقعیت این کلیپ این بود که در آن تعدادی از مرزنشینان که در حال تردد غیرمجاز در مرز بودند اقدام به سنگ‌پرانی به سمت مرزبانان کرده بودند که در کلیپ پخش شده تنها قسمت دستگیری یکی از این افراد منتشر شد.

 

سخنگوی ناجا از افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش جماران، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری ظهر امروز خود که در ساختمان معاونت اجتماعی برگزار شد، گفت: چندی پیش در جنوب تهران 37 کیلوگرم مخدر صنعتی شیشه کشف شد، قیمت هرکیلوگرم شیشه در حال حاضر50 میلیون تومان است که با یک حساب سرانگشتی ارزش مواد  کشف شده در این عملیات 18 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

سختگوی ناجا با بیان اینکه هر فرد معتاد برای هر بار مصرف شیشه باید یک سوت یا همان یک سانت شیشه مصرف کند، اظهارکرد: هر کیلوگرم شیشه معادل 10 هزار سانت است و مواد کشف شده معادل 370 هزار سانت است که می‌توانست 370 هزار نفر را آلوده و درگیر کند.

به گفته وی، در برخی از آرایشگاه‌های زنانه و مراکز  به بهانه لاغری، شادابی و ... موادی که محتوی شیشه است توزیع می‌شود که این مواد ممکن است در یکی دو ماه اول نتیجه بخش‌ هم باشد اما پس از آن فرد را درگیر می‌کند.

 دستگیری قاچاقچی کوکائین که 170 میلیارد دارایی داشت

منتظرالمهدی همچنین از دستگیری یک قاچاقچی کوکائین در یکی از مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: این قاچاقچی تنها 50 ملک در تهران داشت و ارزش دارایی‌های وی 170 میلیارد تومان بود و تنها در یکی از حساب‌هایی که به نام همسرش بود یک میلیارد تومان پول داشت.

تغییری در دستورالعمل ثبت خودرو ایجاد نشده است

منتظرالمهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشمکش‌های میان پلیس و کانون سردفترداران درباره شرایط نقل و انتقال خودرو، گفت: هیچ تغییری در دستورالعمل‌های ثبت خودرو ایجاد نشده و برابر قوانین ساری و جاری کشور هرگونه تغییر در قوانین مستلزم طرح آن در صحن علنی مجلس و تصویب توسط نمایندگان ملت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز برابر قانون مراجعه به مراکز تعویض پلاک ناجا برای احراز هویت طرفین و احراز شرایط خودرو الزامی است و سند سبز رنگ صادره برای خودرو کافی است ولی اگر کسی بخواهد برای خودروی خود دو سند بگیرد مختار است و قانون نیز این اختیار را به او داده است.

سخنگوی ناجا از برخی مسئولان در کانون سردفترداران خواست تا از بیان مطالبی که موجب ابهام و سردرگمی مردم می‌شود خودداری کنند، افزود: در این شرایط نیز چیزی عاید پلیس نمی‌شود اما هدف ما خدمت به مردم است و نمی‌خواهیم مردم برای ثبت سند خودرو و نقل و انتقال خودرویشان به زحمت افتاده و هزینه بیشتری پرداخت کنند.

افزایش 48 درصدی جرائم فضای مجازی

منتظرالمهدی همچنین از دستگیری پنج هزار جاعل توسط کاراگاهان پلیس آگاهی در کشور خبر داد و گفت: برخی از این جاعلان در حوزه فضای مجازی فعالیت داشتند. متاسفانه در حوزه فضای مجازی شاهد افزایش 48 درصدی جرایم در سال جاری بودیم که از این تعداد 78 درصد جرایم کشف شده است.

وی با بیان اینکه 81 درصد جرایم رخ داده در این فضا نیز مربوط به جرایم مالی بوده است، گفت: شهروندان باید هوشیار باشند و بدانند که کلاهبرداران در فضای مجازی کمین کرده و به دنبال کلاهبرداری از آنان هستند. هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی که امکان خرید اینترنتی در آن وجود دارد حتما باید به دو نکته توجه کنند، نخست اینکه سایت مذکور دارای این نماد باشد و دوم اینکه آدرس سایت پذیرنده حتما با عبارت HTTPS آغاز شده باشد.

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوال درباره تغییرات در سازمان وظیفه عمومی ناجا، اظهار کرد: سردار صدرالسادات رییس این سازمان بیش از شش یا هفت سال پس از زمان بازنشستگی‌شان در سازمان وظیفه عمومی ناجا خدمت کرده و حدود یک ماه قبل بازنشسته شدند که در حال حاضر "سردار کریمی" به عنوان جانشین این سازمان به کارها رسیدگی کرده و بزودی مسئول مربوطه این سازمان نیز معرفی خواهد شد.

منتظرالمهدی در ابتدای این نشست به پیمایشی با بیش از 200 هزار نمونه اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج این پیمایش از میان 200 دستگاه، پلیس در رتبه چهارم قرار گرفته و شهروندان نمره 85 از 100 را به پلیس داده این در حالی است که در سال‌های گذشته نمره پلیس 70 از 100 بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.