کاربران از این پس می‌توانند در صورت برخورد با فایل‌های مشکوک به ویروس، با استفاده از سامانه ویروس‌کاو از نتایج ویروسی بودن یا نبودن فایل آگاه شوند.

به گزارش جماران، هنگام کار با اینترنت و یا باز کردن ضمائم پست الکترونیک ارسالی به شما، ممکن است با فایل‌هایی مواجه شوید که از نظر آلودگی به بدافزار به آنها مشکوک شوید.

مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای) در ادامه توسعه راهکارها و ابزارهای امنیت‌سنجی خود، اقدام به راه‌اندازی سامانه ویروس‌کاو کرده است. این سامانه یک پویشگر بدافزار چند موتوره مجهز به ۱۰ آنتی‌ویروس به‌روز است.

کاربران می‌توانند در هنگام مواجهه با هرگونه فایل مشکوک، به آدرس scanner.certcc.ir مراجعه و اقدام به بارگذاری فایل در سامانه کرده و از نتایج پویش آن توسط آنتی‌ویروس‌های مختلف مطلع شوند.

در این سامانه امنیت و محرمانگی فایل‌های بارگذاری شده مورد نظر قرار داشته و آنتی‌ویروس‌ها به صورت کاملا آفلاین هستند.

با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود تا فایل مورد نظر خود را با حدود ۱۰ آنتی‌ویروس‌ که به صورت مداوم توسط مرکز ماهر به‌روزرسانی می شوند، پویش کرده و نتایج آن را ملاحظه کنید.

همچنین در صورتی که فایل مورد نظر شما قبلا توسط کاربران سیستم پویش شده باشد، نتایج پویش‌های قبل را نیز ملاحظه خواهید کرد. درصورت ممانعت آنتی‌ویروس شما برای ارسال یک فایل مشکوک، می‌توانید فایل مشکوک را به صورت زیپ‌شده و با رمز ۱۲۳۴۵۶ نیز بارگذاری کنید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.