«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه پس از دیدار با شماری از مقام های آمریکایی گفت : ما در سیاست آمریکا دخالت نمی کنیم و اروپایی ها انتظار دارند که آمریکا هم در سیاست های اروپا دخالت نکند.

به گزارش جماران، وی افزود : اتحاد بین اعضای اتحادیه اروپا امروز بیش از ماه های گذشته هویدا شده است.
موگرینی ادامه داد : انگلیس همچنان برای دستکم دو سال آینده عضوی از اتحادیه اروپا خواهد بود و اجازه ندارد که هیچ قرارداد تجاری دو جانبه با کشور ثالثی امضا کند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس اخیرا در کاخ سفید با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلف گفت وگو کرده بودند.
ترامپ در آن زمان و در کنفرانس خبری مشترک با می از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) حمایت کرده و گفته بود : فکر می کنم که برگزیت تاثیری شگفت انگیز بر انگلیس داشته باشد. برگزیت در انتها نه یک مسئولیت بزرگ که یک سرمایه بزرگ خواهد بود.
رئیس جمهوری آمریکا گفته بود : این مسئله باعث خواهد شد که شما هویت خودتان را داشته باشید و افرادی را در کشور خود پذیرا باشید که می خواهید. شما خواهید توانست قراردادهای تجاری منعقد کنید ؛ بدون اینکه کسی بر آنها نظارت کند.
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که هم اکنون در واشنگتن بسر می برد، در ادامه صحبت های روز جمعه خود تاکید کرد که آمریکا هنوز برای نماینده خود در اتحادیه اروپا تصمیمی اتخاذ نکرده است.
موگرینی همچنین گفت که به مقام های آمریکایی درباره ضرورت پایبندی به توافق هسته ای با ایران هشدار داده و دولت آمریکا هم به او اطمینان داده است که متعهد به اجرای کامل این توافق خواهد بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.