معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به این‌که در آستانه رسیدن به بلوغ کامل و 40 سالگی انقلاب اسلامی هستیم و دو سال دیگر با اقتدار و پیشرفت بیشتر، آن را جشن می‌گیریم، گفت: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین تحول حادثه‌ساز مردمی با ویژگی‌های منحصر به‌فرد در قرن بیستم بود.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در همایش "تدبیر دولت، امید انقلاب" که امروز(پنج‌شنبه) در شهرستان شهریار برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران به لحاظ محتوا، نحوه پیروزی و تداوم به جهت تقابل بی‌سابقه قدرت‌های جهانی با آن و در عین حال ایستادگی و ماندگاری انقلاب و استمرار مسیر پیروزی، حادثه‌ای شگفت و درخور تحلیل مدام است.

انصاری اظهار داشت: یکی از وظایف حتمی و قطعی ما در ایام دهه فجر و در طول همه سال، تبیین شرایط ایران و تاریخ گذشته کشور برای نسل جوان و نسل‌های پیش رو است، زیرا دشمنان با همه ابزار تبلیغی‌شان تلاش دارند این نسل را از گذشته‌ی خود جدا کنند. نسل جوان ما بدون آگاهی از تاریخ و وضعیت گذشته و بدون آگاهی از اهداف شکل‌گیری و عوامل موثر در پیروزی انقلاب و آرمان‌های آن نمی‌تواند مسیر افتخارآمیز آینده را به سمت اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی بپیماید.

وی تصریح کرد: دشمنان سعی می‌کنند نسبت به چرایی و دستاوردهای انقلاب با ترسیم تابلوهای نامتقارن از وضعیت ایران در مقایسه با کشورهای منطقه و جهان، نوعی خودباختگی و احساس حقارت، ناتوانی و کشتن روح امید و اعتماد به نفس را در کشور و میان جوانان ما ایجاد کنند و با طرح سئوالات انحرافی و وارونه جلوه دادن دستاوردها، امید را از جامعه بگیرند.

معاون حقوقی رییس جمهوری اضافه کرد: دشمنان سعی می‌کنند همزمان با تخریب بنیان‌های اعتقادی جامعه، شخصیت‌ها و چهره‌های درخشانی که نقاط افتخار و اتکای ما هستند، - چه شخصیت‌هایی که رفتند و چه شخصیت‌هایی که هستند و اتکای نسل نو به تجربه آنها می‌تواند کمکی موثر به حرکت رو به جلوی نظام باشد - تخریب کنند.

انصاری خاطرنشان کرد: همان‌طور که ایجاد آمادگی برای مقابله با رژیم طاغوت و دوران دفاع مقدس و دوران مقاومت در برابر تحریم‌ها یک ضرورت بود، امروز نیز که عرصه تقابل دشمنان با نظام و ملت ایران در جنگی نرم و از طریق ایجاد یاس و ناامیدی و تردید در جامعه است، ایجاد آمادگی در جامعه یک ضرورت روشن است و مدافعان حریم انقلاب امروز باید با استفاده از سلاح مناسب این عرصه، به میدان دفاع از انقلاب بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بزرگ‌ترین کار امام(ره)  این بود که توانست ایران را از حیاط خلوت قدرت‌های جهانی و پایگاه تامین منافع آنان به یک کشور مستقل، پویا و ایستاده در برابر استبداد و استکبار تبدیل کند. اولین گام امام(ره) در این مسیر توجه دادن مردم به مهم‌ترین عامل برانگیزاننده انسان در زندگی یعنی دین و دینداری بود که با تفسیر درست احکام خدا و قرآن و فقه و فلسفه بعثت انبیاء، به ما نشان داد که نجات جامعه بشری بدون یک ساختار حکومتی و اداری مبتنی بر اراده مردم و در خدمت مردم، ممکن نیست.

معاون حقوقی رییس جمهوری ادامه داد: امام خمینی(ره) با یک عمر خودسازی و توکل به خدا قدرتی الهی گرفت و آن را به جامعه تزریق کرد؛ قدرتی که دنیای ما از آن محروم و غافل بود. امام(ره) به قدرتی رسید که هر که به آن برسد خود یک ملت است و امام(ره) با طی مسیر 60 ساله عرفان نظری و عملی به قدرت حق‌تعالی رسید و بعد سفر از حق به خلق را که از جنس بعثت انبیاء بود، آغاز کرد.

حجت‌الاسلام انصاری اظهارداشت: امام(ره) این قدرت الهی را کسب کرد و ملت ایران را به آن کانون قدرت متوجه کرد. اینکه "آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند"، یک فرمول محاسبه شده در نگاه توحیدی و عرفانی امام(ره) است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) همچنین به قدرت مردم باور عمیق داشت و لذا به مردم نگاه از بالا به پایین نداشت. امام(ره) می‌گفت، اگر مردم آگاه شوند و بدانند که چه باید بخواهند، دیگر کسی جلودار قدرت آنها نخواهد بود. در دوران مبارزه مکرر به امام(ره) پیشنهاد راه‌اندازی گروه‌های مسلح داده شد و حتی از امام(ره) اجازه ترور شاه را خواستند، اما امام(ره) گفته بود تا جامعه آگاه نشود حتی اگر شاه را بکشید، شاه دیگری بدتر از او جایش می‌آید.

معاون حقوقی رییس جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی از امام(ره) پرسیده بودند، الگو و مدلی را که به دنبال آن است با چه کسانی دنبال خواهد کرد، امام(ره) فرموده بودند که یاران ما در گهواره‌ها هستند. یاران گهواره‌نشین امام(ره) با هدایت‌های امام(ره) جوانان رشیدی شدند که انقلاب را به پیروزی رساندند و پس از آن نیز در مسیر استقرار نظام جمهوری اسلامی و دفاع از آن در برابر توطئه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی خوش درخشیدند.

 انصاری گفت: امام(ره) چون نیتش خالص بود، خدا ابزار لازم برای اهدافش را در اختیارش قرار داد. امام(ره) یارانی داشت که اگر نبودند، شاید این انقلاب پیروز نمی‌شد. بزرگانی مثل شهیدان مطهری، بهشتی، مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی، یاران صدیق امام(ره) بودند که در غربت و در روزگاری که جو اختناق و وحشت شدید از سوی ساواک در جامعه حاکم شده بود، به یاری امام(ره) شتافتند.

وی افزود: هنوز زود است که جامعه بداند افرادی مثل آیت الله هاشمی که بودند و برای انقلاب و جامعه ما چه کردند. هنوز و همچنان پرده‌هایی از تخریب و غبار بر روی چهره امثال آیت‌الله هاشمی که در زمان غربت امام(ره) جانش را برای ترویج و پیشبرد نهضت امام(ره) بر کف دست گرفت، وجود دارد.

معاون حقوقی رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت: انسان فراموشکار است و لذا قرآن دستور داده که نعمت‌ها را تذکر دهیم تا در اثر فراموش دچار ناشکری نشویم. جوانان ما نمی دانند که پیش از انقلاب اسلامی، ایران چه روزگاری داشت و روستاها و حتی شهرهای ما نشانی از آبادانی و تمدن نداشتند و از مواهب اولیه زندگی نیز محروم بودند.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: امروز و با گذشت 38 سال از آن حجم محرومیت در بخش قابل توجهی از کشور، هدف‌گذاری این است که تا پایان دولت تدبیر و امید همه روستاهای بالای 15 خانوار به شبکه اینترنت وصل شده باشند، در حالی که قبل از انقلاب حتی برخورداری از گاز و برق و آب آشامیدنی و تلفن برای روستاها و بسیاری از شهرهای کشور رویایی دست‌نیافتنی بود.

وی خاطرنشان کرد: بدتر از محرومیت‌های اجتماعی و اقتصادی، این بود که حکومت پهلوی عبد ذلیل و فرمانبردار استکبار بود و بدون نظر آمریکا و انگلیس نمی‌توانست کمترین و کوچک‌ترین تصمیمی بگیرد.

معاون حقوقی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک تحول اساسی در همه عرصه‌ها در ایران ایجاد کرد، گفت: بعد از آن‌که انقلاب اسلامی با توکل بر خدا و تکیه بر مردم با رهبری رهبران مردمی به پیروزی رسید، دیگر اختیار و تعیین سرنوشت کشور در دست مردم قرار گرفت تا همه امور و مسئولان کشور را مستقیم و غیرمستقیم پای صندوق رای انتخاب کنند.

انصاری با اشاره به اینکه مردم پس از آن‌که نظام جمهوری اسلامی را مستقر کردند در دفاع از آن نیز جانانه به میدان آمدند، افزود: حکومت صدام حسین به نمایندگی از استکبار جهانی در جنگ تحمیلی تقریبا همه زیرساخت‌های کشور را ویران کرده بود و کمتر کسی باور می‌کرد که این کشور دوباره روی پای خودش بایستد، اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یک دوره هشت ساله تحت هدایت‌های دقیق مقام معظم رهبری و با حضور مردم در صحنه تمام ویرانی‌ها را برطرف کرده، کشور را ساختند.

وی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی قدرتی تعیین کننده و بلامنازع در منطقه و تعیین کننده در مناسبات بین‌المللی است که قدرت‌های بزرگ هم می‌دانند بدون نقش آفرینی ایران حل و فصل مسائل جهانی و منطقه‌ای غیرممکن است.

معاون حقوقی رییس جمهوری تصریح کرد: ایران امروز به لحاظ دستیابی به دانش‌های نوین و  نانوتکنولوژی، در بحث سلول‌های بنیادین، دانش فضایی و دانش هسته‌ای به سطحی رسیده است که شاید به خواب کسی هم نمی‌آمد. امروز ایران رسما در باشگاه هسته‌ای جهان پذیرفته شده و به نقطه‌ای از توان دیپلماتیک و مذاکره دست یافته‌ایم که ظریف قهرمان، فرزند شایسته این ملت، با همراهی دیگر سرداران دیپلماسی با روحیه‌ای چون روحیه سرداران دفاع مقدس می‌تواند در میدانی سخت، 18 ماه با نمایندگان قدرت‌های جهانی مذاکره کرده، پیروز از میدان خارج شود.

 انصاری با طرح این سوال که اگر تا دیروز کسانی در درستی برجام تردید داشتند، آیا امروز هم همچنان تردید دارند؟، گفت: برجام آن‌چنان مستحکم تنظیم شده که حتی ترامپ که در تبلیغات انتخاباتی خود می‌گفت برجام را پاره خواهد کرد، خیلی زود فهمید که این سند خیلی حقوقی و دیپلماتیک و مستحکم تنظیم شده و هر اقدامی علیه آن قبل از مخالفت ایران، با واکنش دیگر طرف‌های برجام مواجه می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی تحریم‌ها علیه کشور وضع می‌شد، عده‌ای می‌گفتند این‌ها چیزی نیست، اما بعد از وضع دیدیم چقدر رفع آنها مشکل است. اما دولت تدبیر و امید توانست این تحریم‌ها را بردارد. کدام کشور را در تاریخ سازمان ملل سراغ دارید که ذیل فصل هفت منشور ملل متحد قرار بگیرد و جان سالم به در برد و تازه تمام تحریم‌های وضع شده علیه خودش را نیز از سوی همان شورای امنیتی که این تحریم‌ها را وضع کرده، لغو کند.

معاون حقوقی رییس جمهوری رفع تحریم‌ها در حوزه صادرات و فروش نفت، تجارت هسته‌ای، خرید هواپیما، بیمه و کشتیرانی را از دیگر دستاوردهای برجام دانست و تصریح کرد: امروز سطح تولید ایران در میادین مشترک نفت و گاز با همسایگان برابر شده است، در تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و حتی ظرفیت صادرات این محصول استراتژیک را داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز با تدابیر دولت توانسته‌ایم با بهینه‌سازی، مصرف آب زراعی را در عین افزایش قابل توجه تولیدات کشاورزی، 5 درصد کاهش دهیم که با توجه به سهم 90 درصدی مصرف آب کشور در بخش کشاورزی این 5 درصد رقم قابل توجهی است.

معاون حقوقی رییس جمهوری با ارائه آماری از افزایش تولید فولاد کشور، مثبت شدن تراز تجاری ایران برای اولین بار، آغاز فعالیت 2 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان با حمایت‌های دولت و تسهیلات صندوق توسعه ملی، تخصیص 8 میلیارد دلار اعتبار برای مهار آب‌های مرزی و نظایر آنها، گفت: امروز ایران به یک کارگاه بزرگ عمران و سازندگی در حوزه‌های مختلف تبدیل شده است.

 انصاری اضافه کرد: چرا به این دستاوردها افتخار نمی‌کنیم. عده‌ای این افتخارات بزرگ را که نه صرفا متعلق به دولت، بلکه متعلق به ملت و مقام معظم رهبری است، برای رقابت‌های کودکانه سیاسی کوچک جلوه می‌دهند. این ظلم به ملت، انقلاب و شهداء و خدمت به بیگانگان است که بگوییم دولت ناتوان است و کاری نکرده است.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید بر پایه عهدی که با مردم بسته بود، محکم در میدان ایستاده و کارهای بزرگی انجام داده است. این دولت در سخت‌ترین شرایط مالی کشور به ویژه در سال 94 که سال خشکسالی مالی بود، توانست روند رو به رشد کشور را حفظ کند.

معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به آمار دیگری از دستاوردهای دولت از جمله انعقاد بیش از 10 میلیارد دلار قرار داد در حوزه آب و برق، به قرار گرفتن کشورمان در رتبه اول منطقه و 14 جهان در تولید برق نیز اشاره و تصریح کرد: این دستاوردها با اعتماد دولت به مردم و رونق فضای کسب و کار و مراوده و تعامل سازنده با دنیا حاصل شده است.

حجت‌الاسلام انصاری کاهش قابل توجه حجم قاچاق کالا و تشدید و تداوم این روند را با بهره برداری کامل از سیستم یکپارچه مبادی ورودی و انتقال کالا در کشور، افزایش قابل توجه کشت گلخانه ای در کشور، تحویل بیش از 700 هزار واحد مسکن مهر که همه فاقد تاسیسات زیربنایی و زیرساخت بودند و بهره برداری از 21 سد بزرگ در کشور را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم ذکر کرد.

وی با امن‌ترین کشور جهان توصیف کردن ایران، گفت: همه خیلی راحت می‌گوییم ایران امن‌ترین کشور دنیاست. اما باید توجه داشته باشیم که در کنار تلاش‌ها و زحمات نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشورمان، پشتیبانی و لجستیک به‌موقع و مطلوب دولت از این تلاش‌ها در تحقق و تداوم این امنیت بسیار موثر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.