روز گذشته، دادگاه شماره 9 منطقه ای آمریکا به بررسی حکم یکی از قاضی های ایالت واشنگتن برای لغو قانون منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتأ مسلمان به آمریکا پرداخت. در این میان، آقای جان کلی از مقامات ارشد سازمان امنیت ملی آمریکا همچنان از قصد این سازمان برای اعمال محدودیت های دیگر به شهروندان این کشورها خبر داد. 


به گزارش جماران، آقای کلی به تازگی در دیداری که با اعضای کنگره داشته گفته این سازمان در نظر دارد تا محدودیت تازه ای برای شهروندان این هفت کشور ایجاد کند و از آنها بخواهد پیش از ورود به خاک آمریکا، رمز ورود به حساب کاربری شان در شبکه های اجتماعی را ارائه کنند و در صورتی که از این کار سر باز زنند، اجازه ورود به آمریکا را به آنها نمی دهیم.


این تنها یکی از اقداماتی است که دولت آمریکا در نظر دارد علیه شهروندان این هفت کشور انجام دهد. البته این موضوع در آمریکا تازگی ندارد، چرا که نهادهای امنیتی این کشور پس از وقوع حادثه تروریستی سن برناردینو در سال گذشته، خواستار اعمال این قانون برای افرادی که به آمریکا وارد یا خارج می شوند شده بودند. با این حال، در حال حاضر مقامات امنیتی آمریکا در حال حاضر فقط اجازه دارند تا نام کاربری افراد در شبکه های اجتماعی را سوال کنند.


آقای کلی گفته دسترسی به حساب کاربری شبکه اجتماعی افراد اطلاعات زیادی را در اختیار نهادهای امنیتی قرار می دهد.
به هر حال، باید منتظر بود و دید که جنجال ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور خاورمیانه به آمریکا در نهایت به کجا ختم می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.