سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد که رئیس سازمان انرژی اتمی به همراه تعدادی از مدیران و معاونان خود برای دیدار با مراجع و مقامات این شهر در چارچوب برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی وارد قم شد.

 

 

به گزارش جماران ، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره سفر صالحی به قم اظهار کرد: این سفر به دعوت استانداری قم و در چارچوب برنامه‌های دهه فجر است و دیدار با نخبگان، مقامات و مراجع عالیقدر کشور در دستور کار این سفر قرار دارد.
وی گفت که در ابتدای ورود به قم رییس سازمان انرژی اتمی از مرقد مطهر حضرت معصومه (س) زیادت می‌کند.

کمالوندی گفت که هیچ برنامه‌ای در این سفر برای بازدید از سایت فردو وجود ندارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه تایید کرد که در هفته گذشته سه محموله از چهار محموله کیک زرد از روسیه به تهران وارد شده و قرار است آخرین محموله روز سه‌شنبه به کشور وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: ورود 149 تن کیک زرد به کشور از تولیدات ما در 10 سال گذشته بیشتر است. در عین حال که ما کار استخراج را ادامه می‌دهیم. با این حال از آنجایی که اورانیوم ما نسبت به منابع کشورهای عمده تولید کننده اورانیوم کم است، این میزان واردات اورانیوم کمک خوبی به صنعت هسته‌ای است.

وی همچنین اظهار کرد: اطلاعات اولیه را در رابطه با واردات این میزان اورانیوم به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده‌ایم.

به گزارش جماران ، پس از اجرای برجام تاکنون بیش از 360 تن مواد اولیه از روسیه و دیگر کشورها به کشور وارد شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.