وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصناف فرهنگ و هنر،‌ قول مساعد داد تا با بکارگیری همه ابزارهای در اختیار نسبت به رفع مشکل مالیاتی این حوزه اقدام کند.

به گزارش جماران، وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اقتصادی و دارایی، مسایل و مشکلات مالیاتی اصناف فرهنگ و هنر را در نشستی صمیمی با این اصناف با ارائه راهکارها و پیشنهادات مطرح شده بررسی کردند.
سیدرضا صالحی امیری در نشست با علی طیب نیا و جمعی از اعضای صنوف مختلف حوزه فرهنگ و هنر گفت: یکی از تلاش های این وزارتخانه به عنوان متولی فرهنگ و هنر کشور، افزایش سرانه مطالعه است و اگر بنا بر افزایش مالیات در صنف چاپ و نشر باشد نمی توان به اهداف حوزه رسید.
وی در ادامه، اعتلای فرهنگ و هنر در کشور در حوزه های سینما، رسانه، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و ... را نیز از دیگر اهداف این وزارتخانه برشمرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: انتظار ما از وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه راهکاری قانونی با هدف حل مسایل مالیاتی اصناف فرهنگ و هنر کشور است.
صالحی امیری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره های فرهنگی و هنری در راستای افزایش مصرف فرهنگی در کشور است، اظهار داشت: بررسی و رفع مسایل و مشکلات مالیاتی برای اصناف فرهنگ و هنر ضروری است.
در ادامه این نشست، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با تاکید بر نقش فرهنگ و هنر در توسعه اقتصادی کشور، گفت: تا زمانیکه در حوزه فرهنگی و هنری کشور تحولی ایجاد نکنیم، پیشرفت های اقتصادی نیز امکان پذیر نیست.
علی طیب نیا با اشاره به اینکه سنگ بنای تحولات کشورها فرهنگ و پیشرفت فرهنگی و اقتصادی در جوامع رابطه ای متقابل دارد، گفت: اقتصاد و فرهنگ باید در کنار هم باشند تا پیشرفت در هر دو زمینه ایجاد شود.
عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: در شرایط فعلی نباید به هنر به عنوان منبع تامین درآمد دولت فکر کرد از این رو با استفاده از ابزار موجود باید برای ارتقای فرهنگ و هنر کشور تلاش کنیم.
به گفته وی اگر در حوزه هنری گامی برداشته شود که زمینه ساز سودآوری اقتصادی شود، به توسعه اقتصاد فرهنگی کمک کرده ایم.
طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مالیات برارزش افزوده نیز گفت: این مالیات در حلقه های مختلف وصول و در هر حلقه که وصول می شود به حلقه بعدی انتقال می یابد لذا در نهایت به مصرف کننده اصابت می کند.
وی در ادامه از سامانه مکانیزه فروش که مراحل نهایی خود را در مجلس شورای اسلامی طی می کند خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با اصلاحاتی که در برنامه برای انجام دارند همه مالیات را به مصرف کننده منتقل کنیم.
وزیر اقتصاد همچنین اختصاص ممیزی کل به فرهنگ و هنر، بررسی مسایل مربوط به ستاد نظارت برکانون های فرهنگی و معافیت خدمات بیمه را از جمله اقدامات وزارت اقتصاد در حوزه فرهنگ و هنر مورد اشاره قرار داد.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این نشست با هدف بررسی مسایل مالیاتی اصناف فرهنگ و هنر با حضور معاونین، مشاورین، برخی مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگانی از اصناف مختلف حوزه های فرهنگی و هنری از جمله سینما، موسیقی، تئاتر،هنرهای تجسمی، طراحی و گرافیک، چاپ و نشر، مطبوعات و ... تشکیل شد.
در این نشست معاونین و نمایندگان اصناف فرهنگی و هنر به طرح مطالبات مالیاتی خود در حوزه های تخصصی پرداختند و خواستار ارایه راهکارهای قانونی برای حل مسایل مالیاتی فرهنگی و هنری از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.