شرکت فرودگاه‌های کشور آمار پروازهای فرودگاه‌های داخلی در دی‌ماه سال جاری را منتشر کرده که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی را در اعزام و پذیرش مسافر نشان می‌دهد.

به گزارش جماران، طبق آمارهای ارائه شده در دی‌ماه امسال ۳۱ هزار و ۸۲۰ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور صورت گرفته که در چارچوب آن بیش از سه میلیون و ۷۹۸ هزار مسافر جابه‌جا شده و ۳۵ میلیون و ۳۴۴ هزار کیلوگرم بار ارسال و پست شده‌اند.

به این ترتیب فرودگاه‌های کشور در نشست و برخاست هواپیما رشد هفت درصدی را به ثبت رساندند و در اعزام و پذیرش مسافر نیز رشد ۱۰ درصدی را نهایی کردند.

طبق آمارهای ارائه شده در حوزه ارسال و پست بار نیز فرودگاه‌های ایران در قیاس با مدت مشابه سال گذشته افزایش هفت درصدی داشتند.

در وضعیت عملکرد فرودگاه‌ها همچنان فرودگاه مهرآباد تهران پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران به حساب می‌آید. در دی‌ماه سال جاری ۱۰ هزار و ۴۴۸ پرواز، در فرودگاه مهرآباد صورت گرفته که در جریان آن بیش از یک میلیون و ۲۸۳ هزار مسافر جابه‌جا شده و هشت میلیون و ۲۸۵ هزار کیلوگرم بار ارسال و پست شده است.

به این ترتیب مهرآباد در نشست و برخاست پروازها رشد شش درصدی، در اعزام و پذیرش مسافر رشد ۱۰ درصدی و در ارسال و پست بار رشد هفت درصدی را به ثبت رسانده است.

فرودگاه مشهد نیز با جابه‌جا کردن بیش از ۶۳۰ هزار مسافر در جریان انجام بیش از ۴۵۶۰ پرواز یکی از پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران بوده است. با این وجود این فرودگاه تنها در پذیرش مسافر رشد سه درصدی را ثبت کرده و در آمار نشست و برخاست و بار رشدی نداشته است.

فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با وجود آنکه هنوز نسبت به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته فاصله دارد اما در حوزه‌های مختلف رشدی رسمی را به ثبت رسانده است.

در دی‌ماه امسال این فرودگاه بیش از ۳۸۱۳ پرواز انجام داده که در جریان آن بیش از ۴۹۷ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند تا در نشست و برخاست رشد هفت درصدی و در پذیرش مسافر رشدی شش درصدی را به ثبت برساند.

همچنین در این مدت فرودگاه امام خمینی (ره) بیش از ۱۰ میلیون و ۲۶۰ هزار کیلوگرم بار جابه‌جا کرده که با رشد پنج درصدی این فرودگاه را جزو فعال‌ترین فرودگاه ایران مطرح کرده است.

طبق آمارهای اعلام شده فرودگاه‌های شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، یزد، کرمانشاه و آبادان در رتبه‌های بعدی فرودگاه‌های پرترافیک کشور قرار گرفته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.