وزیر امورخارجه بلژیک روز چهارشنبه در واکنش به فرمان نژاد پرستانه ضد مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا، این فرمان را از روی 'خودکامگی' و 'وحشیانه' توصیف کرد.

به گزارش  جماران، 'دیدیه ریندرز' گفت: 'ما از این دستور که در واقع از روی خودکامگی و تصمیمی وحشیانه است، آسیب های زیادی دیده ایم. 
وزیر امورخارجه بلژیک که در نشست خبری مشترک با همتای پرتغالی خود شرکت کرده و به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، افزود: 'ما در نظر داریم هر چه زودتر با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نشست ناتو را در بروکسل برگزار کنیم. 
اظهارات وزیر امورخارجه بلژیک در حالیست که فدراسیون تکواندوی این کشور امروز اعلام کرد از سفر دو ورزشکار بلژیکی به آمریکا ممانعت شده است.
این دو ورزشکار برای شرکت در رقابتی 25 ژانویه قصد داشتند به آمریکا سفر کنند.
فدراسیون تکواندو در بیانیه ای اعلام کرد این دو ورزشکار محمد کتبی و مراد عشراوی و مربی آنها عبدالخالق مقدمی مجوز اولیه سفر به آمریکا را دریافت کرده بودند.
فدراسیون تکواندو بلژیک اعلام کرد هیئت ورزشی این کشور 25 ژانویه در فرودگاه بروکسل برای سفر به لاس وگاس بدون هیچ مشکلی بار خود را ثبت و از کنترل گذرنامه عبور کرد.
دستور ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر سرگردانی هزاران مسافر خارجی، واکنش های منفی زیادی را از جانب مقامات و سازمان های جهانی به همراه داشته است.
کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می شود، ضمن ابراز نگرانی از اقدامات عجولانه دولت جدید آمریکا، اطمینان داد که برای هیچ یک از شهروندان اروپایی مشکل خاصی روی نداده است. 
آنجلینو آلفانو وزیر امورخارجه ایتالیا نیز در واکنش به این موضوع گفت که اتحادیه اروپا، با دیوارهایی که به دور خود کشیده است، در جایگاهی نیست که دستور ضد مهاجرتی دولت آمریکا را زیر سئوال ببرد و درباره آن قضاوت کند.
آنگلا مرکل محدودیت های مهاجرتی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را که مسلمانان را هدف قرار داده است، به باد انتقاد گرفت و گفت که این فرمان با اصول کمک های بین المللی به پناهندگان کاملا در تضاد است. 
مرکل تاکید کرد که مبارزه علیه تروریسم هیچگونه اقدامی علیه افراد با این اتهام که چه دین و باوری دارند را توجیه نمی کند حتی اگر آنها مسلمان باشند یا از چه کشوری آمده باشند. 
آگوستو سانتوس سیلوا وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این نشست خبری گفت: اروپا در برابر دولت جدید آمریکا برای حفظ روابط دو سوی اقیانوس اطلس مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. 
وی گفت:‌ نظم بین المللی کاملا به ائتلاف بین دموکراسی های دو سوی اقیانوس اطلس وابسته است.رئیس جمهور جدید آمریکا با سیاست آشتی جویانه در برابر مسکو و زیر سئوال بردن تعهدات واشنگتن متحدان اروپایی را متزلزل کرده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.