عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دنیاطلبی و تجمل‌گرایی برخی مسئولان را فاجعه‌ای برای نظام دانست و گفت: امروز درحالی‌که جوانان نیاز به شغل، ازدواج و مسکن و حمایت دارند متأسفانه برخی مسئولان به دنبال مسائل و خواسته‌های دنیوی خود هستند.

سید مصطفی میرسلیم، امشب طی سخنانی در اولین شب از مراسم‌های ویژه دهه فجر که به همت ائتلاف جبهه پیروان امام و رهبری در مسجد حضرت ولیعصر(عج) قم برگزار شد، بابیان این‌که اختلاس چند هزارمیلیاردی در کشور سبب خدشه بر اعتماد مردم می‌شود، اظهار داشت: در درجه اول این‌گونه اختلاس‌ها و مفاسد اقتصادی نشان‌دهنده بی‌توجهی سوء استفاده گران نسبت به آموزه‌های دینی است چراکه یک انسان معتقد برای کسب منافع مادی خود دست به اختلاس‌های این‌چنینی و رشوه و باج به برخی دیگر نمی‌دهد.

وی با اشاره به این‌که روحیه دنیاطلبی و حرص و طمع انسان را به بدبختی می‌کشاند، گفت: افرادی که این اختلاس‌ها را انجام می‌دهند، لاجرم برای چنین کاری باج و رشوه به دیگران پرداخت کرده‌اند و همه این رفتارها نشان می‌دهد که باید قاطعانه با فساد و زمینه‌ها و ریشه‌های آن در کشور برخورد کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سیره و رفتار عملی رهبر معظم انقلاب در زندگی خود افزود: مسئولان و کارگزاران نظام باید به‌طورجدی مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند که در کمال ساده زیستی و دوری از زخارف دنیوی زندگی می‌کنند و به‌هیچ‌وجه نیز در بین فرزندان و خانواده ایشان بحث آقازادگی و سو استفاده از بیت‌المال وجود ندارد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله جدی مسئولان با فساد ، ظلم و تبعیض گفت: متأسفانه در قضیه فیش‌های نجومی آن‌گونه که مقام معظم رهبری انتظار و تأکید داشتند، عمل نشد.

میرسلیم ضمن گلایه از کم‌کاری و کم‌توجه‌ی و بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی وزرا در مواجهه باسیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها اهداف و خواسته‌های خود را دنبال می‌کنند و حال‌آنکه اگر حقیقتاً از مقام معظم رهبری می‌خواهیم تبعیت کنیم باید اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل مسئولان نمود و ظهور و بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال 93 با تأکید بر این‌که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهکار نجات کشور هست در سال‌های بعد نیز خواستار اهتمام مسئولان به این امر شده و حتی امسال را به‌عنوان اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند اما به نظر می‌رسد که هنوز هم تا رسیدن به هدف مطلوب دراین‌باره فاصله‌داریم.

وی با تأکید بر این‌که تجمل‌گرایی و دنیاطلبی مسئولان برای نظام اسلامی بسیار خطرناک و زیان‌آور است، گفت: امروز درحالی‌که جوانان نیاز به شغل، ازدواج و مسکن و حمایت دارند متأسفانه برخی مسئولان به دنبال مسائل و خواسته‌های دنیوی خود هستند و توجه چندانی هم به توصیه‌ها و فرمایشات رهبری ندارند.

میرسلیم با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی حرکت در مسیر نهضت انبیای الهی به‌ویژه شخص نبی اکرم(ص) بوده است، بیان داشت: مردم ایران بر اساس اعتقادات و باورهای دینی خود دست به حمایت از امام خمینی (ره) زده و انقلاب اسلامی را به کمک امداد الهی به پیروزی رساندند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به این‌که بدون پیوند و قرابت مردم و ولی‌فقیه، پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن نظام شاهنشاهی امکان‌پذیر نبود، اظهار داشت: ما اگر به آرمان‌های والای امام و شهیدان و ارزش‌های انقلاب اسلامی خیانت کنیم ، قطعاً در محضر الهی باید پاسخگوی اعمالمان باشیم و شهدا به‌خصوص از ما بازخواست می‌کنند که شما چرا قدردان این انقلاب و نظام اسلامی نبودید.

وی همچنین ضمن اشاره به خدمات کم‌نظیر مرحوم آیت‌الله هاشمی به انقلاب اسلامی گفت: ایشان در روزهای آخر عمر خویش و در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم وحدت ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری تأکید بسیاری داشته و می‌گفتند که بدون رفع اختلافات و بدون وحدت نمی‌توان بر مشکلات فائق شد.

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.