ارتش عراق در ادامه پیشروی‎های خود، چندین انبار و کارگاه ساخت بمب تروریست‎ها را در جنوب موصل کشف کرد.

به گزارش جماران ، نیروهای تیپ دوم حشدالشعبی لشکر امام علی (ع) عراق در عملیاتی طی چند روز گذشته در جنوب موصل، موفق شدند شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری داعش را به‌هلاکت برسانند.

*شکسته شدن کمین تروریست‌ها در جنوب غرب موصل
 
 
خبرگزاری اعلام‌الحربی در گزارش میدانی خود نوشت: نیروهای تیپ 33 بسیج مردمی عراق موفق شدند حملات تروریستی را به جنوب غرب موصل خنثی کنند. 

این تروریست‌ها در تلاش بودند به مسیر امدادرسانی لجستیکی در جنوب غرب موصل حمله کنند که در نهایت با متحمل شدن خسارات سنگین، اقدام به فرار از این منطقه کردند. 
 
 

نیروهای این تیپ در ادامه توانستند 18 تن از تروریست‌های داعش را که با هدف حمله به مسیر امدادرسانی یاد شده کمین کرده بودند، به‌هلاکت برسانند. طی خسارات وارد شده به تروریست‌ها، یک خوروی حمل کننده مسلسل سنگین منهدم شد و سرنشین آن به‎هلاکت رسید.

*مقر تجدید قوای داعش در  «عکاشات» منهدم شد
 
موحد

تیپ 19 نیروهای حشدالشعبی طی یک عملیات مشترک با ارتش عراق و نیروهای مرزبانی موفق شدند موقعیت تجدید قوای عناصر داعش را در منطقه "عکاشات" از توابع غربی الانبار هدف قرار دهند.

منابع امنیتی عراق گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش این کشور طی عملیاتی، کارگاه ساخت بمب تروریست‌های داعش را در منطقه زراعتی "الاصلاح" واقع در محور راست شهر موصل هدف قرار دادند. 

*کشف انبار مواد انفجاری داعش در استان «دیاله»/ سرکرده داعش در مطیبیجه به‌هلاکت رسید
 
موحد

سرهنگ "جاسم السعدی" فرمانده پلیس دیاله روز گذشته اظهار داشت: نیروهای پلیس توانستند 4 بمب دست‌ساز که با چاشنی فشار منفجر می‌شوند را در بخش‌های مختلف منطقه «الخالص» (15 کیلومتری شمال بعقوبه) ضبط کرده و انباری از مواد قابل انفجار مورد استفاده در بمب را در باغ کشاورزی منطقه شمالی «المقدادیه» (35 کیلومتری شمال بعقوبه) کشف کنند.
 
موحد

السعدی افزود: پلیس عراق حمله عناصر تروریستی را به یکی از اماکن امنیتی در منطقه «مطیبیجه» که مابین مرزهای دو استان دیاله و صلاح‌الدین قرار دارد را خنثی کرد.

پس از این حمله ناکام، تعقیب عناصر تروریستی آغاز شد که در ادامه تروریست‌ها به‌سمت تپه‌های این منطقه گریختند.

خبرها حاکی از آن است که  «ابوطه العراقی» سرکرده برجسته داعش در منطقه مطیبیجه، بین استان‌های دیالی و صلاح‌الدین بر اثر انفجاری به‌هلاکت رسید. 

*نفوذ داعش به خاکریزهای حشدالشعبی در جنوب موصل ناکام ماند
 
موحد

درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حشدالشعبی (تیپ 33) و تروریست‌های داعش در جنوب غرب موصل صورت گرفت. تروریست‌ها در تلاش بودند تا به خاکریز‌های نیروهای عراقی در این منطقه نفوذ کنند.

به‌نقل از وزارت نفت عراق‌‌‌؛ گروه‌های فنی و مهندسی در شرکت نفت شمال این کشور باهمراهی بخش‌های مختلف نفتی و دفاع شهروندی عراق و نیز تلاش مهندسی نظامی توانستند چاه نفتی شماره 52 را که دچار حریق شده بود، خاموش کنند. گفتنی است که این چاه نفتی در استان نینوی قرار دارد. 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 570282
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.