کاخ سفید به دنبال دسترسی به اطلاعات فعالیت شبکه های اجتماعی بازدیدکنندگان خارجی از آمریکا است. براساس این گزارش هر مسافری که اجازه ندهد مسئولان امنیتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند، نمی تواند وارد خاک آمریکا شود.

به گزارش جماران ، شبکه سی ان ان گزارش داد که براساس پیشنهادهای بحث برانگیز همچنین از مسافران ورودی به خاک آمریکا درخواست می شود که تماس های تلفن های همراه شان را به مسئولان آمریکا ارائه کنند.
براساس این گزارش، 'استفن میلر' مدیر امور سیاستگذاری های کاخ سفید پیشتر در مورد این ایده با مقامات وزارت خارجه، امور گمرک، نظارت مرزها و وزارت امنیت داخلی مذاکره کرده است.
یک منبع کاخ سفید به سی ان ان گفت که این ایده در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز مشخص نیست که چگونه اجرایی شود.
مقامات امنیتی آمریکا معتقدند که با بررسی فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی می توان به رهگیری تروریستها و فعالیتهای احتمالی آنها کمک کند.
دولت آمریکا پیشتر از مسافران خارجی خواسته بود به صورت داوطلبانه جزئیات حسابهای کاربری فیس بوک و توییتر خود را ارائه کنند.
تلاش کاخ سفید برای دسترسی به اطلاعات اکانت شبکه های اجتماعی مسافران خارجی در حالی افشا شده است که دونالد ترامپ اخیرا با حکم اجرایی اش در مورد ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور جنجال گسترده ای را در آمریکا ایجاد کرده است.

 

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.