یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با توجه به دستور ترامپ برای ممانعت از ورود اتباع ایرانی به آمریکا وظیفه جمهوری اسلامی ایران حمایت از حقوق افراد و دادن امکانات لازم برای دعوت از ایرانیان جهت بازگشت آن‌ها به ایران است.

به گزارش جماران، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به اقدام ترامپ در امضای دستور ممانعت از ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به آمریکا گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال ایرانیان وظیفه دارد و باید به وظایفش درباره اتباع ایرانی عمل کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر هزاران ایرانی با سرمایه بالای یک تریلیون دلار مقیم آمریکا هستند. 10 هزار دانشجو و چند میلیون خانواده ایرانی و منسوبین به آن‌ها در آمریکا زندگی می‌کنند که به نظر می‌رسد اکنون زمانی است که ایرانیان باید بدانند که تنها در داخل کشورشان احساس آرامش می‌کنند چون موج ناسیونالیستی در غرب شکل گرفته که تنها محدود به آمریکا نیست و اغلب کشورهای اروپایی در طول انتخابات ۴ سال گذشته ناسیونالیست‌ها را انتخاب کرده و به آن‌ها رتبه اول تا سوم را داده‌اند.

فلاحت‌پیشه، ترامپ را نماینده نسل نو ناسیونالیست آمریکا دانست و گفت:‌ این افراد کسانی هستند که آمریکا را مقدم بر همه چیز می‌داند. در این شرایط دولت جمهوری اسلامی ایران در وهله اول موظف به حمایت از حقوق تمامی ایرانیان است و در وهله دوم باید امکانات لازم برای پذیرایی و دعوت ایرانیان به کشور را فراهم کند حتی اگر لازم باشد خیلی از کسانی که از بازگشت به ایران احساس نگرانی دارند را عفو کرده و برای آن‌ها آیین نامه فوری طراحی و اجرا کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «اقدامات ترامپ از مسلمانان و اسپانیولی زبانان شروع شده است» گفت:‌ ترامپ با کشیدن دیوار بین آمریکا و مکزیک از ورود جمعیت ۳۰ درصدی مکزیک به آمریکا جلوگیری کرده و از طرف دیگر اقداماتی را نسبت به بخشی از مسلمانان آغاز کرده است.

وی در عین حال با بیان اینکه «البته نام برخی از کشورهای عربی همچون عربستان برای ممانعت از ورود به آمریکا به میان نیامده است» گفت: چون کشوری مثل عربستان سرمایه و ذخیره ارزی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار در آمریکا دارد و ترامپ برای پول عربستان نقشه کشیده است کما اینکه در آینده شاهد پرونده‌هایی علیه عربستان، یازده سپتامبر و مقابله با تروریست از کشورهای عربی خواهیم بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.