«ترزا می» نخست وزیر انگلیس و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با هم دیدار کردند.

به گزارش جماران به نقل از اسکای نیوز عربی، ترامپ در دیدار با «ترزا می» گفت: ما به تصمیم انگلیس برای خروج از  اتحادیه اروپا احترام می گذاریم و تلاش می کنیم روابط میان ایالات متحده و انگلیس تقویت شود.

وی افزود: با انگلیس در راستای منافع دو کشور همکار می کنیم.

ترامپ همچنین در مورد تحریم های روسیه گفت: سخن گفتن از لغو تحریم های روسیه زود است، ما تلاش خواهیم کرد روابط جدیدی با روسیه و چین داشته باشیم.

از سوی دیگر نخست وزیر انگلیس نیز در این دیدار گفت: در مورد تعدادی از مسائل از جمله سرنگون کردن داعش، مبارزه با افراطی گری و تروریسم توافق کردیم.

«ترزا می» در مورد تحریم روسیه گفت: ما با ادامه تحریم های روسیه تا اجرای کامل توافق مینسک موافق هستیم.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس گفت که آمریکا به «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»- ناتو- و روابط ویژه خود با انگلیس متعهد است. وی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که «ترامپ حمایت صددرصدی خود از ناتو را مورد تأیید قرار داده است».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با نخست وزیر انگلیس و درگفتگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که در نبرد علیه داعش با روسیه روابط خوبی برقرار نماید.

وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در خصوص محورهای گفتگوی روز شنبه خود با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی گفت که «در شرایطی ایده آل، آمریکا خواهان برخورداری از روابطی عالی با تمام کشورهاست». وی در ادامه افزود که در دیدار روز شنبه خود با پوتین «قاطعانه به نمایندگی از مردم آمریکا سخن خواهد گفت».

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه برای دیدار با مقامات آمریکا به کشور سفر کرده است.

نخست وزیر انگلیس روز گذشته در فیلادلفیا درباره روابط این کشور و آمریکا سخنرانی کرد و با برخی از نمایندگان ارشد کنگره آمریکا دیداری در چارچوب این نشست برقرار کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.