نماینده ولی فقیه درکهگیلویه وبویراحمد گفت: اگر در عرصه سیاسی دشمن دوست داشته باشد که ما به نام چپ و راست آبروی هم را ببریم و نیروهای انقلاب را تضعیف کنیم، در میدان دشمن بازی کرده ایم.

به گزارش جماران، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در گردهمایی ۹دی یاسوج افزود: در سال ۸۸ و ۹ دی آنچه که رخ داد یک حادثه بود، اما باید به هردوسوی آن به عنوان یک جریان نگاه کرد، و به عمق حقیقت نفوذ کرد و پی برد.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه بی شک فتنه ریشه در جهل و جهالت، ریشه در دروغ و تهمت و ... دارد، افزود: بصیرت دینی جامعه را از انواع فتنه ها نجات می دهد.

وی با بیان اینکه اگر به مثابه یک حادثه به اتفاقات سال ۸۸ نگاه کنیم، تعداد زیادی به خیابان ها آمدند، فریاد هم زدند، دفاع از جریانی هم کردند، افزود: جریان های دیگر باید دقیق تر عمل می کردند، در دام فتنه نمی افتادند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب لشکر کشی های خیابانی را ادامه نمی دادند.

آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: نکته اینجاست که چه می شود که فتنه در جامعه رخ می دهد، و چه می شود که در یک جامعه بصیرت مردم این فتنه را خاموش می کند واین مسئله باید کشف شود و این موضوع به افراد یا شخص خاصی مربوط نمی شود.

وی بیان کرد: گاه ممکن است جناح های متقابل سیاسی در دام فتنه بیفتند و اما ممکن است همه کسانی که در دام فتنه افتاده اند، در یک هوشیاری و به صورت لحظه ای از چنگال فتنه خارج شوند. بسیاری از افرادی که ماه های قبل از ۹ دی سخنانی می گفتند، در راهپیمایی این روز حضور داشتند.

آیت الله ملک حسینی گفت: باید دید این تفاوت چگونه رخ داده است، امروز باید ریشه فتنه وبصیرت را واکاوی کرد، و واکاوی حادثه برای مردم ما چندان سودی ندارد اما اگر این واکاوی برای ایجاد بصیرت در جامعه باشد مطلوب است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان افزود: اگر تکرار و تعریف حادثه برای این باشد که با آن کاسبی کرد و علیه کسی آبروریزی کرد، فایده ای نخواهد داشت.

فتنه ریشه در دروغ و رذایل اخلاقی دارد

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه فتنه ریشه در جهل و جهالت، ریشه در دروغ و رذایل اخلاقی دارد، عنوان کرد: فتنه حرکتی در غبار و تاریکی است، و وقتی انسان در تاریکی حرکت کند تصویر وحرکت مناسب برای آینده خود ندارد.

آیت الله ملک حسینی گفت: فتنه پیامدی جز درگیری آحاد جامعه، معطل نهادن ظرفیت های جامعه و قرار دادن اختیار در دست شیطان و اختیار را در دست شیطان سیاسی دوران و شیطان بزرگ قرار دادن ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بصیرت ریشه در عقل و عقلانیت دارد. بصیرت به معنای حرکت در روشنایی و دیدن حق به طور واضح و حرکت کردن بر اساس آن است، بصیرت به معنای حرکت  با صلابت و صادقانه در مسیر های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... است، اظهار کرد: بصیرت یعنی ایجاد کردن شفافیت، شکوفا کردن ظرفیت های جامعه، پایبندی به عهد با خدا، پیامبر و ولی. و بصیرت به معنای اختیار را در دست ولی رحمانی نهادن است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان افزود: کسی که دوست داشته باشد رسانه های خارجی مدیریت حرکت های اورا در خیابان انجام دهند، کسی که دوست داشته باشد شبکه های دشمن حرکت او را مدیریت کنند، انسان و جریانی است که ولایت خود را به دست شیطان سپرده است.

آیت الله ملک حسینی گفت: سر آغار فتنه ها هوای نفسانی و قدرت طلبی و آرا واندیشه های پوچ است، و اینجاست که با قران و سنت اللهی مخالفت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: اگر فتنه به معنای شعار دادن و فریفتن است، بصیرت به معنای شعور دادن و از فریب خوردن خارج کردن است و اگر فتنه یعنی اقدام نابهنگام به نفع دشمن، بصیرت یعنی اقدام بهنگام و به نفع دوست.

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: به ۹ دی باید به عنوان یک روز اللهی نگاه کرد و این روز روزی حیرت انگیز بود و مردم با تمام وجود به همراه خانواده در این روز شرکت کردند، تا از انقلابشان دفاع کنند، و دشمن می خواست  محک بزند که اگر توهینی به رهبر و مرجع و عکس کسی که انقلاب را بنیان نهاد شود، چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: حضور خوبی انجام گرفت، اما دشمن همچنان امیدوار بود، وخیال می کرد که می تواند به مقدس ترین مقدس مردم یعنی امام حسین و پرچم او توهین کند، و نمی دانست که امام حسین جایگاه ویژه ای در قلب مومنان دارد.

آیت الله ملک حسینی به بصیرت های مختلف اشاره کرد و عنوان داشت: بصیرت دینی بصیرت مهمی است که باید محقق شود، و عدم بصیرت دینی در تاریخ چه کارها که نکرد. عدم بصیرت دینی مردم جریان خلافت را تغییر داد، عدم بصیرت دینی مردم اتفاقات راجب امام حسن را رقم زد، عدم بصیرت دینی مردم، عاشورا و کربلا را آفرید، که از یک سو برای ۷۲ نفر وبیشتر بصیرت بود و اما از یک سو به طور کامل بی بصیرتی بود.

پایه های بصیرت سیاسی در سایر بصیرت هاست

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: دین ما را به بصیرت فرا میخواند، به یک بصیرت جامع، بصیرتی که هم بصیرت اخلاقی و فرهنگی را در خود داشته باشد، هم بصیرت اقتصادی را در خود داشته باشد، و اگر چنین بصیرت هایی نباشد و جامعه به فتنه اقتصادی مبتلا شود، آن جامعه به فتنه سیاسی و دینی هم مبتلا خواهد شد.

وی گفت: بصیرت باید، بصیرت های گوناگون باشد که بصیرت سیاسی یکی از آنها است و اگر در بصیرت سیاسی انسان دشمن را می شناسد، زمان را می شناسد، تصمیم بهنگام و به موقع می گیرد، اما پایه های این بصیرت سیاسی در سایر بصیرت ها است.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در جامعه ای که انتخابش بر پایه یک فتنه اخلاقی است، و بصیرت اخلاقی در آن وجود ندارد، دروغ گفته می شود، تهمت زده می شود و تمام سایت ها و رسانه ها و شبکه ها در ایام انتخابات مملو از تهمت و دروغ می شوند، شک نکنید که چنین جامعه ای طولی نخواهد کشید که زیر لگد های فتنه سیاسی دیگری له خواهد شد. باید بصیرت های مختلف را شناخت و بر اساس آن حرکت کرد.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه بصیرت اجتماعی و اخلاقی یکی از مهمترین بصیرت هاست، اظهار کرد: انسانی که دارای چنین بصیرتی است، دروغ نمی گوید، آبرویی را نمی برد و تهمت نمی زند، جامعه را به ابتذال اخلاقی نمی کشاند، چنین انسانی مدافع آلودگی های اخلاقی در جامعه نیست، چنین انسانی از کنار بی حیایی ها و بی عصمتی ها ساده نمی گذرد، چونکه می داند این بی حیایی ها و بی عفتی ها از پایه های فتنه های اجتماعی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان افزود: انسانی که از بصیرت اخلاقی برخوردار است غیور است، بی حیایی و بی حجابی ها را نمی پذیرد، انسانی که در بصیرت اخلاقی است مطربی را در جای هنر نمی نشاند، هنرپیشه گی را هنرمندی نمی داند، و چه شده است که ابتذال در شکل های مختلف به خورد مردم داده می شود و اینها فتنه های فرهنگی است، که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

وی گفت: جامعه ای که به عیش و نوش و طرب و هرزگی های شبانه مشغول بشود، مبتلا به فتنه اخلاقی است، که باید از این فتنه ها هم عبور کرد و برای عبور از این فتنه های اخلاقی، شبه ۹ دی و غیرت و مردانگی لازم است.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه فتنه اجتماعی هم از فتنه هایی است که باید با بصیرت اجتماعی پشت سر گذاشته شود، بیان کرد: اتحاد و همدلی و حفظ حرمت ها در بین قشر های مختلف جامعه، ایل ها و قبایل و خانواده لازم است و انقلاب در طول تاریخش از ما وحدت، شعور و درایت اجتماعی را می خواهد و باید با ۹ دی های دیگری این فتنه ها را کور کرد.

آیت الله ملک حسینی همچنین حرکت انسان بر پایه حلال  و نظام حلال، ایجاد توازن معیشتی، بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی را از ارکان بصیرت اقتصادی دانست و گفت: اکنون از خودمان سوال کنیم، که آیا تخلفات اندک است، سستی در ادای وظایف اقتصادی نداریم، مانع تراشی ها زیاد است یا کم. آیا کارخانه های ما تعطیل نیست. اینها فتنه اقتصادی است. بیکاری نیز یک فتنه اقتصادی است و همه در این باره مسئولیم و اگر برای کاهش بیکاری تلاش نکنیم، روزگار سختی در انتظار ماست.

آیت الله ملک حسینی همچنین بیان کرد: مگر نه این است که بحث حقوق های نجومی یک فتنه اقتصادی است. این را چگونه می شود کور کرد؟ آیا برخورد با معلول ها برخورد با حقوق های نجومی است؟ کسی از قانون بدی که بوی عفونت او مشام همه را آزرده و موجب این مسئله شده، گله ای نکرد. قانونگذاری که برای فردای خودش قانون می گذارد و این ریشه در بی بصیرتی اخلاقی دارد، مورد توجه قرار نگرفت. کسی از عدم نظارت ها و حسابرسی ها گله نکرد. با پس گرفتن پولها نمی توان چشم این فتنه را کور کرد زیرا فردا تکرار خواهد شد. در این ماجرا قانون مناسب و نظارت مناسب نیاز است، و باید با شجاعت چشم فتنه اقتصادی کور شود. آیا عدم دنبال کردن وام های سنگین و پیگیری وام های سبک فتنه اقتصادی نیست؟ این مسائل فردا به نفرت سیاسی تبدیل می شود و خیابانها را پر می کند.

عدم شناخت میدان دشمن بی بصیرتی سیاسی است

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه فتنه فقط فتنه سیاسی نیست و باید ریشه ها را پیدا کرد، گفت: آیا این فتنه سیاسی نیست که انسان ابزاری برای دشمن شود، پس باید دشمن شناس بود، انسان اگر درمیدان دشمن بازی کرد، مقهور فتنه سیاسی است پس باید میدان دشمن را شناخت.

آیت الله ملک حسینی گفت: داعش نمونه ای از بازی در میدان دشمن است که شعار ضد یهود و ضد صهیونیسم  و ... در راستای توحید می دهند، اما در قلب میدان دشمن بازی می کنند، و شیعیان، زنان و کودکان و پیرمردان و پیرزنان را مورد کشتار و هدف قرار می دهند و یک تیر به سمت صهیونیسم نینداخته اند. واین به معنای بی بصیرتی سیاسی است و باید میدان دشمن را شناخت.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: اگر در عرصه های سیاسی دشمن دوست داشته باشد که ما به نام چپ و راست آبروی هم را ببریم و نیروهای انقلاب را تضعیف کنیم، در میدان دشمن بازی کرده ایم. بعد خیال می کنیم انسان های غیوری هستیم که بر اصولگرایی و یا اصلاح طلبیمان مانده ایم. شعارها فریبمان می دهد و گاه در میدان دشمن بازی می کنیم. اگر رهبر انقلاب همدلی و همزبانی را برای کور کردن فتنه سیاسی فریاد زدند، آیا عمل کردیم؟. تلاش برای دو قطبی کردن برخی عرصه ها مانند عرصه سیاسی و مدیریتی، نشانگر بی بصیرتی سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: آیا انقلابی نماندن یک فتنه سیاسی نیست؟ انقلابی ماندن بر پایه ایمان، صداقت، تقوای سیاسی و استکبار ستیزی و ... است. خیال می کنیم که پر کردن روزنامه ها از تهمت ها و بی آبرو کردن افراد تقوای سیاسی است. این بی تقوایی است.

آیت الله ملک حسینی همچنین به واکنشهای گروههای سیاسی به بحث برجام اشاره کرد و گفت: کسانی که مخالف دولت بودند با برجام مخالف کردند و کسانی که موافق دولت بودند، موافقت کردند. من به عنوان یک طلبه و یک ایرانی از این موضع گیری ها و  نگاه سیاسی به مسائل مربوط به مملکت شرم کردم. باید افراد مطالعه کنند، خوب را بپذیرند و بد را نقد کنند.

وی به اتفاقات پس از انتخابات مجلس سال گذشته اشاره کرد و گفت: تا چهار ماه تیتر روزنامه های ما این بود که چه کسی رییس مجلس می شود و در حالی که مسائل مهمتری در کشور همچون اقتصاد مقاومتی، بیکاری، تعطیلی کارخانه ها و ... وجود داشته و دارد که مورد بی توجهی قرار می گرفت.

وی همچنین گفت: دیر خیزی و نه دور خیزی یکی از خصوصیات بی بصیرتی است. در برخی عرصه ها دیر حرکت می کنیم، دیرخیزی یک اشتباه سخت سیاسی است. وباید با دورخیزی و هوشیارانه و به وقت تصمیم بگیریم که این به معنای بصیرت است.

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: همه این مسائل می تواند با یک کلمه به دست بیاید، که روز ۹ دی روز آن بود، و آن بصیرت دینی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.